خبرهای داغ:
نوه امام خمینی (ره) گفت: انقلابیون ما نقد می‌کنند و از سر دلسوزی صحبت می‌کنند و در این میان دلشان خون می‌شود که مشکلات را در نظام اسلامی می‌بینند.
کد خبر: ۸۹۸۷۸۱۷
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی خمینی در همایش روحانیت و انقلاب که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد اظهار داشت: شکی نداریم که بعد از انقلاب وظیفه روحانیت بسیارگسترده‌تر شده و باری که بر عهده ما گذاشته شده بسیار سنگین‌تر از پیش از انقلاب شده است به طوری که کار بسیار مشکلی است.

وی خاطرنشان کرد: در روایات داریم که از یک طرف جایگاه بسیار عظیمی برای علما مدنظر قرار گرفته و در  روایتی داریم که عالم بدون عمل در روز قیامت سبب دوری مردم از این روحانیت خواهد شد.

نوه امام خمینی (ره) تاکید کرد: اگر عالم بدون عمل باشد دچار مشکل خواهد بودو گمراهی یک عالم مثل شکسته شدن یک کشتی است نه تنها کشتی غرق می‌شودبلکه افراد حاضر در کشتی هم غرق خواهند شد.

وی تصریح کرد: در روایات جایگاه یک عالم بالاتر از یک عابد است و در انقلاب ما روحانی می‌خواهیم که همراه انقلاب و حامی آن باشد دارای خصوصیاتی است.

خمینی تاکید کرد: روحانیت باید حقانیت دین را بفهمد و باید این مهم را به خوبی تحقیق نماییم و در حیطه نظر و در عمل مردم را از شک به یقین رهنمود کنیم.

وی گفت: اگر در جمهوری اسلامی می‌خواهیم کمک کنیم باید آن را شناخته و مبانی نظری و ولایت فقیه و مبنای آن را بشناسیم.

نوه امام خمینی (ره) افزود:  وقتی به دفاع از نظام می‌پردازیم باید مردم را از شکبه یقین هدایت بکنیم و در مردم نباید شک ایجاد کنیم هنر این است که نسبت به  محکمات جمهوری اسلامی یقین ایجاد نماییم.

وی اظهار داشت: عالم مردم را باید از عداوت به نصیحت هدایت کند و ما اگر در اسلام از نقد صحبت می‌کنیم به سبب دلسوزی است.

خمینی گفت: تفاوت انقلابیون و ضد انقلاب در همین موضوع است ما وظیفهداریم رصد بکنیم و این وظیفه تک‌تک مردم است.

وی خاطرنشان کرد: امام گفته است ضدانقلاب حقیقتاً از انحراف ما خوشحال است و از دستش هر چه بر بیاید از هیچ کاری دریغ نخواهد کرد.

نوه امام خمینی (ره) تاکید کرد: انقلابیون ما نقد می‌کنند و از سر دلسوزی صحبت می‌کنند و در این میان دلشان خون می‌شود که مشکلات را در نظام اسلامی می‌بینند.

ارسال نظرات