خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان درمیان: از زمان برپایی انقلاب اسلامی بارها دشمن تلاش کرد تا توطئه ها و جریان های مختلفی را جهت ایجاد نفاق و تفرقه بین مردم ایران طراحی و اجرا کند اما بحمدالله به نتیجه نرسیدند.
کد خبر: ۸۹۸۷۸۵۴
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان درمیان ضمن قدردانی از حضور پر شور مردم و مسئولین در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت : این حضور پرشور مشت محکمی بر دهان آمریکای جنایتکار و اسرائیل است.

وی ضمن یادآوری دوران قبل از انقلاب اسلامی ایران و وجود مشکلات متعدد و زیادی از جمله نبود برق ، گاز و تلفن و همچنین کمبود نیروهایی مانند پزشک که آنها هم غیر ایرانی بودند گفت : الحمدلله پس از انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت ها و دستاوردهای زیادی اعم از گازرسانی ، برق رسانی ، کشیدن خطوط تلفن و وجود پزشک های ایرانی در تمام نقاط ایران عزیز هستیم.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران مقابل بزرگترین قدرت ها و استکبار جهانی ایستاد گفت : زمانی ایران در دستان آمریکا بود به طوری که آن ها در تمام امور کشورمان دخالت میکردند.

وی افزود : در آن دوران آمرکا هرچه اراده می کرد باید انجام می گشت مانند این که زمانی رضاشاه دیکتاتور به دستور آمریکا رفت و دیکتاتور دیگری روی کار آمد.

امام جمعه درمیان در ادامه گفت : در زمان قبل از انقلاب اسلامی ایران آمریکا هرگاه شرایطی باب میلش نبود فوری شرایط را به نفع و باب میل خود تغییر می داد.

وی با بیان این که امروزه هرچه اراده دولت و مردم است در راستای رساندن امکانات و رفاه برای مردم در تمام حوزه ها انجام می گیرد و رو به توسعه است گفت :از زمان برپایی انقلاب اسلامی بارها دشمن تلاش کرد تا توطئه ها و جریان های مختلفی را جهت ایجاد نفاق و تفرقه بین مردم ایران طراحی و اجرا کند اما بحمدالله به نتیجه نرسیدند.

امام جمعه شهرستان بیکاری و کم آبی را دو معضل بزرگ کشور دانست و افزود : اراده دولت بر این است تا این دو معضل بزرگ هرچه زودتر رفع گردد.

وی با تأسف برای این که در سال های اخیر برای مدارا با شرایط اقتصادی و معیشتی مردم روستاها تعرفه آب ارزان بود گفت‌ : در تصمیمی دلسوزانه اما بدون آینده نگری تعرفه های آب در دوران اخیر ثابت ماند که این امر موجب استفاده بدون احتیاط و صرفه جویی مردم از آب شد که باعث وجود شرایط نامطلوب کم آبی در دهه اخیر گشت.

وی در ادامه گفت : در حوزه ی آب رسانی آنچه پیش بینی می شود این است که ان شاء الله در دهه آتی همه روستاهای بزرگ آب رسانی خواهند شد.

حجت الاسلام حسینی نظام بانکی را مقصر اصلی در ایجاد تورم ، بیکاری و رکود اقتصادی دانست و گفت : نرخ سودهای نامشروعی که ۱٪ آن هم زیاد است و بنا به نطرات و فتواهای علمای شیعه و اهل سنت حرام است از ۸٪ و ۹٪ به ۲۸٪ تساعد پیدا کرد که در این چند سال اخیر کمی سیر نزولی داشته است اما همچنان زیاد و حرام است.

وی با بیان این که در یک نظام بانکی اسلامی نباید این سودهای نامشروع ، اضافی و سرسام آور باشد گفت : در این سال های اخیر تولیدی ها و کارخانه هایی که وام گرفته بودند پشیمان شده و کم کم رو به تعطیلی و کسادی رفته اند اما باقی  کارخانه ها که روی پای خود ایستاده و از وام های بانکی استفاده نکردند همچنان در حال خدمت رسانی به مردم می باشند.

وی تصریح کرد : در حل معضلات و مشکلات کشور ، همه مردم باید دست به کار شده و با اقتصاد مردم نهاد و مقاومتی رونق ایجاد کنند و مسئولین نیز وظیفه دارند از آن ها حمایت کنند.

حجت الاسلام حسینی ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین خواست مقدمات اقتصاد مقاومتی و مردمی را در راستای تحقق اشتغال فراهم کنند.

وی با بیان این که ایران در حوزه اقتصاد مقاومتی دارای رتبه جهانی خوبی است گفت : رهبر معظم ایران با این حال از شرایط راضی نیستند و از مسئولین تلاش بیشتری می خواهند.

وی همچنین گفت : شأن کشور شهدا ، علما ، بزرگان ، دانشمندان و مخترعین خیلی بیشتر از این هاست.

وی ضمن این که در حوزه سیاست در سال های اخیر پیشرفت های چشم گیری داشته ایم گفت : در حوزه های توریست درمانی ، زیست فناوری ، نانو فناوری ، هوا و فضا ، فنی و مهندسی و انتقال فرهنگ شهادت نیز بسیار موفق بوده ایم.

امام جمعه شهرستان با اشاره بر این که ایران جز ۸ کشور اول دنیا در حوزه هوا و فضا است گفت : در حوزه فنی و مهندسی نیز در قدیم برای ساخت یک سد بتنی ساده از مهندسان غیر ایرانی و مصالح وارداتی استفاده می شد اما امروزه شاهد ساخت مصالح و ساختمان های بزرگ و با کیفیت به کمک مهندسان بومی و ایرانی هستیم.

حجت الاسلام علیرضا حسینی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید حججی و دیگر شهدای مدافع حرم ، شهدای آتش نشان ، شهدای میهن و هسته ای گفت :دشمن تمام تلاش خود را برای دوری نسل جوان از شهدا و فرهنگ شهادت می کند اما همچنان که می بینیم در رسیدن به اهدافش ناتوان است و فرهنگ شهادت و حق طلبی همچنان در جوانان ما پابرجاست.

وی وجود شهیدان و انتقال فرهنگ شهادت را نشانه ارتقای فرهنگی در بینش سیاسی کشور دانست.

وی در حوزه نظامی با اشاره به ساخت بهترین و به روزترین موشک ها و تسلیحات نظامی گفت : بنیه قوی نظامی نظام جمهوری اسلامی ایران موجب دلگرمی برای دوستان و ایرانیان و ترس ، رعب و وحشت در دل دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی ایران می گردد.

امام جمعه درمیان با اشاره به انواع شکرگزاری که به صورت بیانی ، قلبی ( اعتقاد و باور نعمت ها ) و عملی ( حفاظت از نعمت ها ) است گفت : بهترین نوع شکرگزاری به صورت عملی است که بحمدالله انقلاب اسلامی ایران ضمن بیان قدردانی و اعتقاد به نعمات الهی از آن ها حفاظت نیز می کند.

وی استقامت و پایداری برای ارزش ها ، آرمان ها و شهدای این انقلاب را مهم و ضروری خواند و گفت : اهداف بسیار بزرگی با استقامت و پایداری محقق می شود و خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی در رابطه با حل مشکلات مردم گفت : به مردم هوشیار ، آگاه ، مهربان و همیشه در صحنه شهرستان درمیان قول می دهیم که ما مسئولین و فرماندار محترم شهرستان دست به دست هم دهیم که مشکلات شما را رفع کنیم تا در پیشگاه حضرت حق ، رهبری و وجدانمان سربلند و رو سفید باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها