ایستگاه‌های اتوبوسی، باعنوان پرطمطراق مکانیزه از سال‌ها قبل در بندرعباس راه‌اندازی شد و همواره با حاشیه‌هایی همراه بود و هر روز هم مردم شاهد تغییر کاربری آنها هستند.
کد خبر: ۸۹۸۷۸۹۸
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛این ایستگاه‌ها در واقع به مکانی برای نصب بیلبوردهای تبلیغاتی تبدیل شدند و بخش داخلی آن هم به فروش تنقلات، میوه و... اختصاص داده شد و قسمتی هم که در واقع برای انتظار مسافر در نظر گرفته شده بود مانند ایستگاه روبه‌روی خوابگاه دانشجویی سابق در میدان امام(ره) که شامل دواتاقک است و چند شب پیش که  از کنارش گذر می‌کردم، متوجه شدم یک اتاقک درش قفل و داخلش پر از آشغال و کولرش آویزان بود و اتاقکی دیگر هم معتادان بساط کرده بودند.

وسط دواتاقک هم به فروش تنقلات و میوه‌هایی اختصاص یافته است که بدون نظارت بر قیمت و بهداشت محصولات، این اقلام را عرضه می‌کند که مشخص نیست مجوزش را سازمان میادین و میوه و تره‌بار صادر می‌کند یا اتوبوسرانی و یا اتحادیه میوه و تره‌بار که نه نرخ‌نامه‌ای نصب است و نه از بهداشت خبری است و نه شهروندان می‌دانند که اگر شکایت و انتقادی از چنین مراکزی که در شهر تعدادشان هم کم نیست، داشتند که نمی‌توان نام مناسبی بر آنها گذاشت، به کجا شکایت کنند؟

این ایستگاه‌های مکانیزه اتوبوس که از سال‌ها قبل جایشان با ایستگاه‌های فلزی عوض شد، به گونه‌ای است که مسافران را در برخی از ایستگاه‌ها از همان ایستگاه‌های فلزی سایه‌دار هم محروم کرده است و متولیان وضعیت نابسامان این بخش را سامان نداده‌اند و مشخص نیست که متولی اصلی آن کیست؟

با وضعیت موجود که هم مسافران از ایستگاه مناسب اتوبوس محروم شده‌اند و از طرفی برخی از میوه‌ها و... بدون نظارت در این اماکن توزیع می‌شود و درواقع سلامت شهروندان هم تهدید می‌شود، نیاز است که نظارت لازم بر این بخش صورت پذیرد و مشکلات برطرف شود و صنفی که مردم می‌توانند نظرات و شکایات خود را در مورد این وضعیت منعکس کنند، مشخص شود و درواقع ضروری است ایستگاه‌های مکانیزه اتوبوس در بندرعباس که کاربری‌های متفاوت دارد، شناسنامه‌دار شوند، اما شرایط فعلی این ایستگاه‌های اتوبوس و پل‌های هوایی نشان می‌دهد که به این اماکن فقط با جنبه درآمدزایی و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی نگریسته شده و کارایی لازم را ندارند و نیاز است که این بخش‌ها هم ساماندهی شوند تا به اهداف اصلی دست یابند.

ارسال نظرات