عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد:
ثروتمندی که پول مُفت می خورد در حقیقت به روزی فقراء دست اندازی کرده است. تولید کنندگان به واسطه وامی که از بانک می گیرند، به خاک سیاه می نشینند.
کد خبر: ۸۹۸۷۹۰۸
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹

به گزارش بسیج اصناف بازاریان و تجار خبرگزاری بسیج، استاد حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسجد حاج سید عزیز الله بازار تهران در مورد نقش "انقلاب اسلامی و بازار" عنوان کرد: بازار کشور بویژه تهران همواره پایگاه مقاومت برعلیه استبداد و استکبار بوده است و نگرانی همیشگی رژیم پهلوی و اربابانش، بازار بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به عملکرد بانکها دراجرای قوانین بانکی به ویژه در بازپرداخت وام‌ها افزود: تولید کنندگان به واسطه وامی که از بانک می گیرند، به خاک سیاه می نشینند. تولید کنندگان به کارگر بانک تبدیل شده اند و هرچه کار و درآمد دارند باید به بانک بدهند.

وی ادامه داد: بازاراسلامی همان بازاراخلاقی است به این معنی که به همدیگر مثل برادر نگاه کنیم. ثروتمندی که پول مفت می خورد در حقیقت به روزی فقراء دست اندازی کرده است.

حسن رحیم پور ازغدی افزود: بازاراسلامی با دو چیز مخالف است، فقر و ثروت باد آورده، البته این به معنای مخالفت اسلام با تولید ثروت نیست. درتولید ثروت اسراف معنا ندارد بلکه به ما گفته اند در مصرف اسراف نکنید.

وی در مسجد حاج سیدعزیز الله بازار تهران در خصوص نحوه عرضه کالا توسط برخی واسطه ها افزود: برخی از تولید کننده ارزان می خرند و به مصرف کننده گران می فروشند با این کار هم تولید کننده نابود می شود وهم مصرف کننده بدبخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وضع زندگی در غرب بیان کرد: برخی به زندگی غربی‌ها غبطه میخورند ولی غافل از این هستند که بی هویتی و کمبود عاطفه درغرب غوغا می کند بطور مثال درآنجا مادر برای خودشان اجاره میکنند تا شاید چند ساعتی آن پیره زن به صورت تصنعی به ایشان محبت مادری کند.

وی افزود: در انگلیس وزارت امور تنهایی تأسیس میکنند که به کارهای کسانی بپردازد که در این جامعه تنها شده اند.

حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان سخنرانی خود خاطره‌ای از دهه هفتاد بیان کرد: رییس جمهور سالهای پایانی دهه هفتاد که یک سید روحانی بود، بنده را دعوت کرد و خطاب به بنده گفت، آقای رحیم پور! آیات و روایاتی که میخوانی برای انقلاب کردن خوب است ولی برای حکومت کردن خوب نیست!!!

ارسال نظرات