خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

نهضت و انقلاب ما عاشورایی و حسینی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: انقلاب اسلامی ما ریشه در نهضت انبیای الهی (ع) و سیره ائمه معصومین (ع) دارد؛ زیرا نهضت و انقلاب ما عاشورایی و حسینی است.
کد خبر: ۸۹۸۷۹۵۱
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در یادواره شهدای روستای عصمت‌آباد اظهار کرد: باعث افتخار ماست که در روستایی حضور پیدا کرده‌ایم که زادگاه و پایگاه خدمت‌رسانی مبارز انقلابی، شهید حجت‌الاسلام نصرت‌الله انصاری است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که انقلاب در آيینه قرآن و روایات بسیار دیدنی است، افزود: «والفجر» به معنای طلوع خورشید است، اما معنای باطنی آن در کلام امام صادق (ع) وجود حضرت حجت (عج) است، «ولیال العشر» اشاره به امام حسن عسکری (ع) تا امام حسن مجتبی (ع) دارد که تمام دوران زندگی آن‌ها در سختی و زندان گذشته است، «والشفع» اشاره به پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) یا حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) دارد و «والوتر» به معنای خدای یگانه است.
امام جمعه قزوین ادامه داد: تفسیر آیه «والیل اذا یسر» در کلام امام صادق (ع) اشاره به دولت و حکومت «هبتر» است، یعنی حاکمیتی که قبل از حکومت امام زمان (عج) به وجود آمده و به حکومت این حضرت متصل خواهد شد.
وی اذعان کرد: حضرت آیت‌الله حسن زاده آملی فرمودند که انقلاب اسلامی بین‌الطلوعین حکومت حضرت مهدی (عج) است، این جمله بدین معناست که انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز طلوع خورشید حکومت حضرت ولی عصر (عج) است، اگر خورشیدِ وجود حضرت مهدی (عج) یکباره بر حکومت ظالم طاغوت طلوع کند، انسان‌ها طاقت آن‌را ندارند؛ بنابراین حکومتی کوتاه مدت برای آماده‌سازی مردم به وجود می‌آید.
آیت‌الله عابدینی بیان کرد: زمانی‌که امام راحل (ره) برای مبارزه با حکومت پهلوی به میدان آمده بود عده‌ای با خرده‌گیری به ایشان می‌گفتند با کدام سرباز قصد مبارزه با شاه را دارید؟ امام راحل در پاسخ آن‌ها فرمودند سربازان من در گهواره هستند و همین نوزادان حامی و پشتیبان پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس شدند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که شهید انصاری پیام‌رسان نهضت امام خمینی (ره) بود، گفت: همان‌گونه که ابوذر غفاری پیام‌رسان نهضت حضرت رسول (ص) در میان مشرکان بود، شهید انصاری در دوران شاه همین رسالت را برعهده گرفته بود و به جرم حمل اعلامیه‌های امام راحل در زندان پهلوی شکنجه و به شهادت رسید.
امام جمعه قزوین با بیان این‌که باید شکرگزار پیروزی انقلاب و سرنگونی حکومت کفر و طاغوت باشیم، تصریح کرد: با الگوگیری از حضرت نوح (ع) هنگامی‌که کشتی خود را می‌ساخت، باید دعا کنیم خدایا کشتی انقلاب ما را به سرمنزل مبارک خودش که حکومت حضرت مهدی (عج) است، برسان.
وی انقلاب اسلامی را نتیجه تحقق اراده الهی دانست و گفت: انقلاب ما ریشه در نهضت انبیای الهی (ع) و سیره ائمه معصومین (ع) دارد، زیرا نهضت و انقلاب ما عاشورایی و حسینی است.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار