خبرهای داغ:
امام جمعه موقت خور گفت: باید وضعیت دوران پهلوی برای نسل جوان تبیین شود تا بدانند چه وضعی در کشور حکم فرما بوده است.
کد خبر: ۸۹۸۷۹۸۷
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج ازخور؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین عزیز اظهار کرد: برگزار کردن یادواره شهدا برای این است که به شهدا بگوییم ما شما را فراموش نکرده ایم.

امام جمعه موقت خور افزود: یادواره شهدا برای شناساندن اهداف و آرمان‌های شهدا به نسل جوان است و یادآوری برای این که خودمان را به اهداف شهدا نزدیک کنیم.

وی خاطر نشان کرد: آیا جوانان امروز ما می‌دانند مراکز فساد در زمان قبل از انقلاب بیش از مراکز فرهنگی بوده است و قمار خانه و میکده‌ها بیشتر از نانوایی یافت می‌شده است؟
حجت الاسلام و المسلمین عزیز خاطرنشان کرد: دشمنان قانون کاپیتالاسیون در این مملکت شیعه وضع کرده بودند به طوری که کرامت همه مردم کشور عزیزمان لگدمال می‌شد، باید این مطالب باید برای جوانان ما تبیین شود تا بدانند چه وضعی در کشور حکم فرما بوده است.
وی افزود: ملت ایران قبل از انقلاب در ظلم و ستم و تاریکی زندگی می‌کردند و حضرت امام خمینی (ره)  بود که با حرکت خود، نور انقلاب را برای مردم به ارمغان آورد.
امام جمعه موقت خور، با اشاره به ویژگی‌های شاخص شهدا، گفت: عبادت خالصانه یکی از ویژگی‌های بارز رزمندگان دفاع مقدس و شهدا بود، آن‌ها در اوج سختی، در شرایط جنگ به دنبال ارتباط با خدا و توجه به عبودیت و بندگی بودند.
وی افزود: اگر بخواهیم راه شهدا را ادامه بدهیم باید روح معنویت را در جامعه پر رنگ کنیم و به مسأله‌های دینی و اعتقادی اهمیت بیشتری دهیم.
حجت الاسلام و المسلمین عزیز، رضایتمندی را یکی دیگر از شاخصه‌های شهدا برشمرد و افزود: پدران و مادران شهدا، فرزندان خود را به نحوی تربیت کرده بودند که در بدترین شرایط و سختی ها، تنها رضایت خداوند متعال را در نظر می‌گرفتند.
وی با بیان این که انقلاب اسلامی دستاورد و حاصل خون شهدا است، تصریح کرد: حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی مهمتر از خود آن است و وظیفه نسل حاضر نگهداری از دستاورد‌های انقلاب است.
امام جمعه موقت خور، تغییر ارزش‌ها را آفت انقلاب عنوان کرد و افزود: اگر رفاه طلبی جای ساده زیستی و تفرقه جای وحدت را بگیرد این انقلاب از مسیر خود خارج خواهد شد.
وی با بیان این که از ابتدای انقلاب، همه آحاد جامعه با حفظ وحدت و دوری از تفرقه برای تحقق آرمان‌های انقلاب تلاش کرده اند، گفت: امروز هم مانند گذشته مردم و مسئولان در کنار هم زیر پرچم نظام جمهوری اسلامی با وحدت خود این انقلاب و اسلام را حفظ خواهند کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها