خبرهای داغ:
آیت‌الله نوری همدانی:

امام خمینی(ره) اسلام ناب را احیا کردند/قدر نعمت انقلاب را بدانیم

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام در حاشیه بود و امام خمینی(ره) توانستند که حکومت اسلامی در ایران به وجود آوردند و نظام جمهوری اسلامی ایران یک نعمت است که باید قدردان آن باشیم.
کد خبر: ۸۹۸۸۰۱۳
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی با اشاره به مسائل مهم در زندگی انسان‌ها اظهار کرد: مهم ترین مساله در زندگی انسان، حکومت و رهبری است، زندگی انسان ابعاد مختلفی دارد و در تمام این ابعاد، حکومت تاثیرگذار است، به همین دلیل خداوند از روزی که انسان‌ها را بر روی زمین قرار داد، رهبر برای آن‌ها تعیین کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: خداوند همه انسان‌ها را امتحان می‌کند، اما شکل این امتحان‌ها با هم متفاوت است، به عنوان مثال امتحان حضرت ابراهیم، قربانی کردن فرزندش حضرت اسماعیل بود، حضرت ابراهیم از این امتحان موفق بیرون آمد و این پیامبر الهی پس از گذراندن امتحان‌های سخت خداوند، به عنوان امام تعیین شد.

آیت‌الله نوری همدانی نبی را با رسول متفاوت دانست و تصریح کرد: رسول، پیامبری است که دارای شریعت است، اما نبی پیامبری است که از پیامبر پیشین خود پیروی می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: رسول اکرم(ص) در غدیرخم، امام علی(ع) را به عنوان جانشین خود به مردم معرفی کرد، وصی پیامبر(ص) وظیفه حفظ میراث نبوی را داشت، اما پس از درگذشت رسول اکرم(ص) شاهد انحراف در امت اسلامی بودیم و اجازه داده نشد که امام علی(ع) به خلافت برسد، این امام معصوم برای حفظ اسلام سکوت کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت مطالعه کتاب نهج البلاغه اظهار کرد: امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود فرمودند که پس از قرآن کریم، هیچ کتابی مفیدتر از کتاب نهج البلاغه نیست، در این کتاب خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های امام علی(ع) جمع آوری شد.

وی ادامه داد: در دوران پنج ساله خلافت امام علی(ع)، سه جنگ بر این امام معصوم تحمیل شد و در جنگ نهروان خوارج در برابر امام علی(ع) ایستادند.

این مرجع تقلید کشورهای اسلامی را در زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سیطره دنیای استکبار دانست و تصریح کرد: کار امام خمینی(ره) نجات مسلمانان از زیر سلطه غیراسلامی بود.

وی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، اسلام در حاشیه بود و امام خمینی(ره) توانستند که یک حکومت اسلامی در ایران به وجود آوردند، اخلاص و توکل و شجاعت امام راحل موجب شد که رژیم طاغوت سقوط کند، ایشان استبداد و استکبار را در ایران قلع و قمع کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: باید قدر نعمت نظام جمهوری اسلامی ایران را بدانیم و آن را نگه بداریم، در زمان غیبت امام زمان(عج) باید یک فقیه شجاع و آگاه، جامعه را هدایت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سه رکن انقلاب اسلامی، اسلام، مردم و ولایت فقیه است، شجاعت امام خمینی(ره) موجب شد که کشورمان در برابر دشمنان در جنگ تحمیلی شکست نخورد، شهدای زیادی جان خودشان را برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی فدا کردند و همواره باید برای حفظ انقلاب و نظام کوشش کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار