نام لشکر عملیاتی 25 کربلا به عنوان خط شکن جبهه ها باید حفظ شود

وی افزود: جان‌فشانی دلاورمردان در هفت تپه در بدترین شرایط برای انقلاب اسلامی بسیار مهم بوده که امروز نسل بعدی به‌دنبال آن الگوها هستند، فعالیت لشکر نام‌آور 25 کربلا که خط‌شکن، مقتدر و خط نگهدار بود نامش باید حفظ شود.
کد خبر: ۸۹۸۸۰۷۵
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی لشکر عملیاتی 25 کربلا، سردار حمیدرضا رستمیان در نشست صمیمی فرماندهان پیشکسوت لشکر عملیاتی 25 کربلا با محوریت احیا و بازسازی یادمان شهدای هفت تپه، اظهار کرد: در این نشست که دورهم آمدیم و فریضه صله رحم را به‌جا آوردیم هدف رفع دغدغه‌های موجود به مشورت همه اعضا است.

وی افزود: جان‌فشانی دلاورمردان در هفت تپه در بدترین شرایط برای انقلاب اسلامی بسیار مهم بوده که امروز نسل بعدی به‌دنبال آن الگوها هستند، فعالیت لشکر نام‌آور 25 کربلا که خط‌شکن، مقتدر و خط نگهدار بود نامش باید حفظ شود.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلای مازندران با اشاره به اینکه وظیفه نگهداری از اقتدار لشکر به عهده ما است،گفت: عملیات‌های انجام شده در دوران مقدس که این لشکر در آن حماسه‌سازی کرد باید نمود پیدا کند تا هویت اصلی به نمایش گذاشته شود. 

رستمیان با بیان اینکه اگر کربلا مقدس شد به‌واسطه خون پاک امام حسین (ع) بود که با جانفشانی شهیدان انجام شد، تصریح کرد: راه شهدای انقلاب و مدافع حرم باید ادامه پیدا کند و جوانان با حضور در یادمان هفت تپه و طواف در این میعادگاه وارد میدان جنگ شدند.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلای مازندران افزود: موضوع یکپارچه‌ای برای احیای یادمان‌ها بسیار مهم است، اگر ما این کار را نکنیم خیلی‌ها یا تحریف می‌کنند یا براساس سلایق خود اعمال می‌کنند و یاد و خاطرات شهیدان باید زنده باشد تا ما زنده باشیم.

بیان خاطرات ایام دفاع مقدس (با توجه به همزمانی نشست با سالروز شب اول عملیات والفجر 8)، بیان اهمیت احیاء یادمان شهدای هفت‌تپه (خاطره‌گویی از شهدای هفت‌تپه)، بیان چرایی ویژه بودن هفت‌تپه برای مازندرانی‌ها در مقایسه با دیگر یادمان‌های دفاع مقدس (شناسنامه اصلی و اختصاصی مازندران در دفاع مقدس)، از مباحث این برنامه بود.

در این برنامه  بحث‌های حقوقی در مورد مالکیت بر عرصه جغرافیایی مکانی که یادمان هفت تپه در آن واقع است، تاکید بر لزوم جریان‌سازی در سطوح مختلف اقشار مردمی و مسؤولان، ارائه گزارش توسط مسؤولان پیگیری ستاد بازسازی یادمان شهدای هفت تپه عنوان شد.

 شایان ذکر است بیان لزوم تداوم جلسات هماهنگی برای گزارش‌گیری و گزارش‌دهی، تاکید بر استفاده از فرصت‌های حضور مردمی و اهمیت نقش لشکرهای مردمی مانند لشکر مردمی حضرت زینب(س)، بازخوانی خاطرات راویان مازندرانی هفت‌تپه شرط اصلی احیاء یادمان شهدای هفت تپه (نقش صداوسیما، شبکه خبر و رسانه‌های جمعی)، هم بحث شد.

 در این برنامه به مباحث و ضرورت ایجاد نهضت رسانه‌ای به‌عنوان مهم‌ترین خاستگاه مردم ، رزمندگان و خانواده‌های شهدا و جانبازان شمال کشور (مازندران، گلستان و گیلان) از طریق فرهنگ‌سازی، ضرورت تشکیل ستاد پشتیبانی متشکل از چهار استان شمالی (که در دوران دفاع مقدس در هفت تپه حضور داشته و شهدایی تقدیم کرده‌اند) و تعیین نقش برای آنها  مطرح شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها