خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: علت اصلی بروز حادثه کارگاه تولیدی در شهرک شهید مدنی عدم رعایت مسائل ایمنی بود که با اجرای عملیات سریع نیروهای آتش نشانی اطفا شد.
کد خبر: ۸۹۸۸۰۷۸
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، آتش پاد داوود طالب نژاد با اشاره به فعالیت کارگاه تولیدی کفش در طبقه همکف این کارگاه و انبار بشکه های چسب کفاشی در این محل، افزود: عدم رعایت مسائل ایمنی باعث بروز آتش سوزی و انفجار شده بود و با حضور بموقع آتش نشانان اطفا شد.

وی با اعلام اینکه این حادثه تلفات جانی نداشت اظهار کرد: انبار مواد اولیه اشتعال زا در کارگاه های تولیدی احتمال بروز حادثه را افزایش می دهد و ضرورت رعایت مسائل اینچنینی باعث می شود تا شاهد حوادث مشابه نباشیم.

طالب نژاد تصریح کرد: اجرای عملیات اطفای حریق بستگی به میزان رعایت مسائل ایمنی نیز دارد چرا که انفجار بشکه های چسب در این کارگاه منجر به ادامه عملیات آتش نشانان تا دو ساعت شد.

وی در ارتباط با جزئیات حادثه گفت: ساعت 5:36 دقیقه صبح امروز با گزارش اهالی شهرک شهید مدنی به سامانه 125 و اعلام مشاهده شعله های مهیب آتش  از پنجره طبقه دوم کارگاه ، ستاد فرماندهی سازمان سریعا ایستگاه های 4،14،3 را جهت اطفاء به محل حادثه اعزام کرد.

آتش پاد داوود طالب نژاد تصریح کرد: با توجه به شدت حریق  و خمیدگی ستون های فلزی ساختمان و احتمال ریزش سقف طبقه  اول،  آتش نشان با مراجعه به پشت بام و  تخریب 2 قسمت از دیوار  کارگاه به اطفاء آتش سوزی پرداختند و گروهی دیگر نیز با رعایت اصول ایمنی، از بیرون طبقه همکف عملیات اطفاء را نیز انجام دادند.
وی ادامه داد:این آتش سوزی در یک ساختمان 2 طبقه رخ داده بود که طبقه همکف کارگاه تولیدی مبل و طبقه دوم نیز مربوط به کارگاه تولیدی لوازم کفش بود که حریق از طبقه همکف شروع و به طبقه بالا سرایت کرده بود ودر داخل ساختمان نیز تعدادی بشکه های چسب قرار داشت که در اثر شدت حرارت دچار انفجار شده بودند که بر شدت حریق نیز افزوده بودند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز افزود: با توجه به اینکه این آتش سوزی در کارگاه ها اکثرا در شرایطی رخ می دهد که نگهبان مربوطه در کارگاه ها وجود ندارد و پس از گذشت مدت زمانی طولانی و با مشاهده حریق از سوی شهروندان به سامانه 125 اطلاع  داده می شود، لذا لازم است جهت پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار، مسئولین کارگاه و کارخانه ها با بهره مندی از طرح های ایمنی و اجرای صحیح آن، ضمن پیشگیری از وقوع حریق  ناگوار و خسارات های دیگر، از بروز صدمات جانی و مالی برای خود و آتش نشانان نیز پیشگیری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها