رئیس اداره پیش بین هواشناسی کردستان گفت: با ورود سامانه بارشی به آسمان استان، بارش باران در مناطق غربی کردستان آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۸۸۰۹۷
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بهرام چاره خواه  اظهار کرد: موج نخست بارشی از امروز وارد آسمان منطقه شده و تا روز چهارشنبه فعال است که اوج فعالیت آن روز سه شنبه خواهد بود.

وی افزود: با شروع فعالیت این سامانه، بیشترین بارش باران در مریوان و سلین با سه میلی متر گزارش شده است البته با خروج این سامانه از روز جمعه نیز موج بارشی جدیدی وارد آسمان استان می‌شود که تا روز یکشنبه هفته آینده شاهد بارش برف و باران در کردستان خواهیم بود.

چاره خواه تاکید کرد: این ۲ سامانه، رطوبت خود را از اقیانوس هند، دریای سرخ و دریای مدیترانه کسب کرده و به همین خاطر بارش‌های بسیاری خوبی در اثر فعالیت آن پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به صدور اخطاریه هواشناسی کردستان در خصوص فعالیت این ۲ سامانه بارشی یادآور شد: با شروع فعالیت این ۲ سامانه، میزان بارندگی‌ها در مناطق غربی و جنوب غربی استان در مقایسه با مناطق شرقی بیشتر و از ۶۰ تا ۱۷۰ میلی متر متغیر است.

وی گفت: با فعالیت این ۲ سامانه با رعد و برق، احتمال کولاک شدید در گردنه ها، مه شدید و کاهش دید همراه است و بارش‌ها در مناطق دشت و کوهپایه‌ها بیشتر به صورت باران و در مناطق مرتفع و گردنه‌ها به صورت برف پیش بینی می‌شود.
رئیس اداره پیش بین هواشناسی کردستان از شهروندان خواست در این مدت از تردد‌های غیرضروری در جاده‌ها و گردنه‌های برف گیر استان خودداری کنند.

وی در خصوص دمای هوای استان در شبانه روز گذشته افزود: در این مدت بابارشانی بیجار و دیواندره هر ۲ با دمای منفی هفت دهم درجه سانتی گراد سردترین و سلین هورامان با دمای هوای ۱۸ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان کردستان بودند.

به گفته وی، دمای هوی سنندج نیز در این مدت بین ۷.۴ و ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، امسال در کردستان ۱۴۱ میلی متر بارش ثبت شده که در مقایسه با ۱۷۲ میلی متر سال قبل ۱۸.۴ درصد کاهش یافته است.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن ۵۴۰ میلی متر و ۲ برابر میانگین کشوری است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات