نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درگفتگو با «بسیج»:

واگذاری ممیزی کتاب به بخش خصوصی فرار از مسئولیت است/آقای روحانی به جای موضوعات حاشیه‌ای به مشکلات اصلی مردم رسیدگی کند

پژمان فر گفت: این که ما بگوییم بخش خصوصی این را بر عهده بگیرد فرار کردن از مسئولیت است. مسئولیت حاکمیت تصدی گری نیست اما حق هم ندارد وظایف حاکمیتی را واگذار کند.
کد خبر: ۸۹۸۸۱۰۲
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

نصرالله پژمان فر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور در مورد اینکه باید ممیزی کتاب ها را به فرهیختگان و ناشران بزرگ واگذار کنیم گفت: در تمام دنیا این یک حق روشنی است که حاکمیت در ارتباط با ممیزی کتاب اقدام کند.

وی افزود: از حقوق مسلم حاکمیت این است که از آنجایی که کتاب یک جریان فکری را پشت سر دارد مراقبت کند همانطور که مثلا مراقب هستند از جسم مردم در برابر بیماری ها محافظت شود. حاکمیت باید تلاش کند که در حوزه مسائل فکری و اندیشه ای هم این مدیریت را داشته باشد که تولیداتی که امروز به عرصه استفاده مردم می رسد ممیزی شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: این که ما بگوییم بخش خصوصی این را بر عهده بگیرد فرار کردن از مسئولیت است. مسئولیت حاکمیت تصدی گری نیست اما حق هم ندارد وظایف حاکمیتی را واگذار کند. مثلا وظایف امنیتی و نظارتی، وظایف وزارت اطلاعات،  را نمی توان به بخش خصوصی واگذار کرد. امیدواریم که مسئولین از این رفتارهای ژورنالیستی دست برداشته و به حل مسائل کشور بپردازند.

پژمان فر اظهار داشت: امروز بلاتکلیفی در عرصه های مختلف کشاورزی و صنعت و اقتصاد و خدمات و اشتغال وجود دارد. متاسفانه یک سری مسائل پر تنش را مطرح می کنند که هیچ عاید ی هم برای کشور ندارد. امروز لزومی به این حرفها نیست. اینکه رئیس جمهور وظایف خود را رها کرده و به مسائل دیگر می پردازد حاکی از این است که کار ی انجام نداده و می خواهد آب را گل آلود کند تا کسی از او سوال نکند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار