۶۶ میلیارد تومان تسهیلات از محل خط اعتباری مرحله پنجم مکانیزاسیون کشاورزی امسال به مازندران تخصیص یافت.
کد خبر: ۸۹۸۸۱۱۸
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عزیز اله شهیدی فر معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگویی با اشاره به تخصیص ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات از محل خط اعتباری مرحله پنجم مکانیزاسیون کشاورزی به استان مازندران، گفت: ۶۰ میلیارد تومان اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی ۱۰ ماه امسال، در این استان جذب شد.

وی افزود:تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون برای افزایش ضریب نفوذ اداوات کشاورزی به زمین‌های کشاورزی پرداخت می‌شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این تسهیلات برای خریداری ماشین آلات و ادوات کشاورزی بدون محدودیت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد تا کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن تبدیل شود.

شهیدی فر افزود: هم اکنون ۸۵ درصد از محصولات کشاورزی استان از جمله، برنج و کلزا به صورت مکانیزاسیون برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از نشاکاری برنج در مازندران به صورت مکانیزه انجام می‌شود، گفت: ۱۰۰ درصد برداشت برنج در استان به روش مکانیزه انجام می‌شود.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران افزود: توسعه نشاء مکانیزه و معرفی بهره برداران برای بهره مندی از تسهیلات خرید ردیف کار‌های ۶ و ۸ ردیفه نشاء در الویت جهاد کشاوزی است.

شهیدی فر با بیان اینکه سطح کشت مکانیزه کلزا و گندم در استان افزایش یافته، گفت: تا چند سال قبل، تنها پنج درصد از کشت گندم در مازندران مکانیزه بود، ولی هم اکنون به ۳۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در استان مازندران ۳ میلیون تن میوه تولید می‌شود، افزود: در حال حاضر از سوی سرد خانه داران، انبارفنی داران و سورتینگ داران، یک میلیون تن ذخیره سازی انجام می‌شود و تلاش است تا به ۱.۵ میلیون تن برسد.

سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی بابل نیزگفت:از ابتدای امسال تا نیمه اول بهمن ماه، ۴۱۵ نفر از متقاضیان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان بابل برای دریافت ۱۹۶ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی افزود: ۱۲۱ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی تاکنون به ۲۲۳ نفر از متقاضیان در این شهرستان پرداخت شد و مابقی تسهیلات نیز پس از طی مراحل اداری در بانک پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: به ۹۸ نفر از متقاضیان این شهرستان برای خرید کمباین ۶۵ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال تسهیلات، ۱۰۱ نفر جهت خرید تراکتور و پادلر ۴۱ میلیارد و ۸۲ میلیون ریال، ۱۸ نفر برای خرید تیلر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال وبه دو نفر ازمتقاضیان برای خرید نشاکار ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها