رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی بانه گفت: در راستای ارتقاء کیفیت سیستم‌های بی‌سیم اورژانس بانه، دیجیتال جایگزین بی‌سیم آنالوگ شد.
کد خبر: ۸۹۸۸۱۶۴
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رضا فاتحی با اعلام این موضوع اظهار کرد: این اتفاق که دستاوردی مهم برای شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه است با پیگیری‌های دکتر حامد منصوری مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه و توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان و نظر مساعد معاونت عملیاتی اورژانس استان صورت گرفت.

وی افزود: ارتباطات بی‌سیم مساله‌ای بسیار مهم است، زیرا تنها راه ارتباطی موثر اورژانس مرکز با پوشش آمبولانس‌ها بی‌سیم است و در گذشته از بی‌سیم آنالوگ استفاده می‌کردیم که این بی‌سیم به امواج تکرار کننده نیاز داشت که در ارتفاعات امواج بی‌سیم را دریافت و به نقاط کور منتقل کنند.

فاتحی خاطرنشان کرد: از مزیت‌های این سرویس جدید می‌توان به آنتن دهی بالا؛ برطرف شدن پارازیت‌های موجود از بین رفتن تداخلات بی سیمی با سایر ارگان‌ها و شهر‌های مجاور؛ مشاهده اطلاعات موقعیت یابی جی پی اس و ارسال اطلاعات در قالب پیام کوتاه و پشتیبانی از دو حالت آنالوگ و دیجیتال اشاره کرد.


رئیس فوریت‌های پزشکی شهرستان بانه تصریح کرد: شهرستان بانه دومین شهرستان در استان کردستان است که موفق به دریافت این تجهیزات ارتباطی دیجیتال گردیده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از سوی دیگر بحث کیفیت صدای بی‌سیم مطرح است و این در حالی است که بی‌سیم آنالوگ در جا‌هایی که پوشش اینترنتی ضعیف است کیفیت ندارد و صدا را به صورت واضح منتقل نمی‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: زمانی که آمبولانس‌های اورژانس در صحنه حادثه حاضر می‌شوند ارتباط آن‌ها باید با مرکز به صورت دقیق و کاملا واضح حفظ شود که این مساله هم از نظر فنی و هم از نظر مشاوره‌ای با پزشکی که در مرکز مستقر است بسیار حایض اهمیت است هر چه این ارتباط کامل‌تر باشد خدمات رسانی سریع‌تر انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات