جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امروزه عمق استراتژیک نظام در قلب اروپا و امریکا است گفت: در این عرصه معمولاً ترس از ابهت دشمن خیلی از نظام و حکومت‌ها را خلع صلاح کرده و به نابودی و ‌شکست می‌کشاند اما ایران ابهت ابرقدرتی مانند آمریکا را شکسته است.
کد خبر: ۸۹۸۸۲۰۲
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ علی توشه جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان شامگاه یک‌شنبه در نشست خبری با بیان اینکه امنیت ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ارکان مختلفی تشکیل‌شده اظهار کرد: سه رکن مهم امنیت ملی به ترتیب تمامیت عرضی، ساختار سیاسی و دستگاه حاکم کشور، فرهنگ و اعتقادات مردم است.

وی با اشاره به اینکه در صورت تهدید هرکدام از ارکان امنیت ملی تهدید کل امنیت ملی کشور محسوب می‌شود گفت: در این مواقع وظیفه همه بوده که حضور پیداکرده و رفع تهدید کنند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به چگونگی تهدید تمامیت عرضی کشور بیان کرد: اگر تمامیت عرضی کشور مورد تعارض دشمنان واقع شود نوع تهدید، تهدید سخت بوده که همه باید برای دفاع وارد عرصه شوند و عمدتاً نیروهای نظامی و غیرنظامی وظیفه مقابله دارند.

توشه با بیان اینکه در هر کشوری سابقه تهدید ساختار سیاسی و دستگاه حاکمیت کشور وجود دارد افزود: این نوع تهدیدها تهدید نیمه سخت بوده و ساختار سیاسی حکومت‌ها معمولاً بانفوذ مورد تعرض و تهدید واقع می‌شود که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باید مراقب باشند.

وی با اشاره به اینکه تهدید فرهنگ و اعتقادات مردم تهدید نرم است افزود: با توجه به ابزارهای رسانه‌ای که امروز در دست همه است اگر از دورترین نقطه مرزی کشور یک گلوله هم شلیک شود در یک‌لحظه کل کشور متوجه این موضوع می‌شوند که کشور مورد تعرض و تهدید واقع‌شده و اختلاف در نوع تهدیدها در این مسئله است که فهم آن برای دیگران سخت است.

 جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه نفوذ در نظام جمهوری اسلامی ایران سابقه دارد گفت: رئیس‌جمهور را خود مردم اوایل انقلاب انتخاب کردند اما بعد عزل شد زیرا نفوذی دشمن بود و اکنون نیز در خارج‌ کشور دائماً علیه نظام جمهوری اسلامی در حال کار هستند پس باید مراقبت صورت گیرد تا انقلاب حفظ و مورد تعرض واقع نشود.

توشه با اشاره به اینکه استراتژی و راهبرد کشور دفاعی و تهاجمی است بیان کرد: این راهبرد در دکتری نظامی جنگ، همه‌جانبه و جنگ نامتقارن نام‌گذاری شد و با این استراتژی چندین کار در نظام جمهوری اسلامی انجام گرفت که مهم‌ترین اتفاق تغییر عمق استراتژیک نظام بود.

وی با بیان اینکه امروزه عمق استراتژیک نظام در قلب اروپا و امریکا است تصریح کرد: در این عرصه معمولاً ترس از ابهت دشمن خیلی از نظام و حکومت‌ها را خلع سلاح کرده و به نابودی و ‌شکست می‌کشاند اما ایران ابهت ابرقدرتی مانند آمریکا را شکست.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: اکنون خیلی از عرصه‌ها نه‌تنها ابهتی برای آمریکا نمانده بلکه در خیلی از عرصه‌ها که ورود نظامی کرده بودند مانند عراق و سوریه به نتیجه‌ای نرسیده و شکستی دیگر را تجربه کردند.

ارسال نظرات