سالمی گفت: همانطوری که از نام دانش بنیان دیده می‌شود یعنی بر اساس دانش و تکنولوژی مسیر پیشرفت حاصل می‌شود و این همان اقتصاد مقاومتی خواهد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
کد خبر: ۸۹۸۸۲۱۳
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸

دکتر سالمی کارآفرین نمونه بسیجی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره عدم وابستگی اقتصاد ایران به نفت اظهار داشت: رهبری پیش‌تر در خصوص عدم وابستگی اقتصاد به نفت با مطرح کردن موضوع مباحث شرکت‌ها و نهاد‌های دانش بنیان ارائه کردند. ایشان همواره از اهمیت و تاثیری که این نهاد‌ها بر روی اقتصاد ایران می‌گذارد خصوصا بحث خصوصی سازی شرکت‌های دولتی، صحبت‌هایی را ایراد کردند.

وی با بیان اینکه دولت نقش بسازیی در به سرانجام رسیدن این شرکت‌های دانش بنیانی در نظام اقتصادی دارند افزود: متاسفانه دولت آن حمایت باید و چندان را ندارد به همین دلیل شرکت‌های دانش بنیان نظم خاصی در جامعه ندارند. در وهله اول دولت باید اولویت‌ها را برای دانش بنیان بودن یک شرکت یا نهاد‌های متفرقه مشخص کند تا دست افراد سودجو کوتاه شود. نمی‌توان با هر فعالیتی از هر شرکتی که انجام می‌گیرد اسم دانش بنیان بودن روی آن گذاشت و دولت باید این اولویت‌ها را مشخص کند.

سالمی در خصوص نظام و ساختار شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد: برای رهایی از نفت نیاز به پیشرفت و تکنولوژی است و باید برای سیر تکامل آن از وسیله و ابزار‌های مناسب استفاده کرد که شرکت‌های دانش بنیان این بستر را برای اقتصاد ایران و کارآفرینان فراهم می‌کند. همانطوری که از نام دانش بنیان دیده می‌شود یعنی بر اساس دانش و تکنولوژی مسیر پیشرفت حاصل می‌شود و این همان اقتصاد مقاومتی خواهد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
ارسال نظرات