ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد تلفات نظامیان این کشور در جریان عملیات شاخه زیتون به 31 کشته و 143 زخمی افزایش یافت و همچنین 1369 شبه‌نظامی کُرد نیز کشته شدند.
کد خبر: ۸۹۸۸۳۰۱
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، ستادکل نیروهای مسلح ترکیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد از ابتدای آغاز عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه، تا کنون 31 نظامی این کشور کشته و 143 نفر دیگر زخمی شدند.

در بیانیه ارتش ترکیه آمده است که با از بین رفتن 103 تروریست عضو گروه‌های داعش، یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) طی درگیری‌های روز دو شنبه، تعداد شبه‌نظامیان کُرد از پای درآمده از آغاز عملیات به 1369 نفر رسید.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه روز دوشنبه 15 هدف از شبه‌نظامیان کُرد شامل سنگرها، مخفی‌گاه‌ها، انبارهای مهمات و تجهیزات نظامی را نابود کردند.

بر این اساس، تا کنون 627 هدف تعیین شده از ی.پ.گ و پ.ی.د در منطقه عفرین ازبین رفته است.

ترکیه معتقد است شبه‌نظامیان کُرد سوری، تفاوتی با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) که از نظر بین‌المللی تروریستی شناخته می‌شود، نداشته و سلاح‌های ارسالی آمریکا در نهایت به سمت ترکیه نشانه خواهد رفت.

آنکارا که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از 20 ژانویه آغاز کرد؛ زمانی که با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت.

به گزارش فارس،«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه گذشته گفته بود تسلط بر کوه‌های عفرین آغاز شده و عملیات شاخه زیتون به پایان خود نزدیک می‌شود.

این در حالی است که در عرصه میدانی ترکیه عملا تا کنون به غیر از حملات هوایی و توپخانه‌ای نتوانسته موفقیت چندانی در جبهه عفرین به دست بیاورد و فعلا در حد آزادی چند ارتفاع و روستا پیشرفت داشته است. حملاتی که به گفته مقامات کُرد، علاوه بر آوارگی چند هزار نفر، 150 غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و 300 مجروح برجای گذاشته است.

ارسال نظرات