تیم ملی فوتسال ایران توانست با شکست دادن قاطع ژاپن برای دوازدهمین بار قهرمان آسیا شود و از عنوان مدافع قهرمانی‌اش دفاع کند.
کد خبر: ۸۹۸۸۳۲۹
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، بار دیگر تیم ملی ایران توانست مقتدرانه بر سکوی نخست فوتسال آسیا تکیه بزند و با پیروزی قاطع 4 بر صفر در فینال مقابل تنها رقیبش در آسیا، کاپ قهرمانی را برای دوازدهمین بار بالای سر برد.

شاگردان سیدمحمد ناظم‌الشریعه که این روزها مقام سومی جهان را یدک می‌کشند، در این دوره از مسابقات بدون هیچ شکستی و با دریافت تنها 6 گل توانستند از عنوان قهرمانی خود در آسیا دفاع کنند.

تیم ملی فوتسال ایران که با نسلی جدید به روز شده است، می‌تواند خیز بلندی حتی برای قهرمانی جهان بردارد و کسب مقام سومی جهان در جام‌جهانی 2016 کلمبیا انتظارات را از این تیم بالا برده است.

بدیهی است که برای داشتن یک تیم ملی قوی باید یک لیگ قوی و منظم داشته باشیم؛ قطعا لیگ برتری که 14 تیم در آن حضور پیدا می‌کنند و بیشتر تیم‌ها در مخارج اولیه خود با مشکل مواجه هستند، در تراز تیم سوم جهان نیست.

اگر سری به بودجه باشگاه‌های فوتسال بزنید، متوجه خواهید شد که بودجه بسیاری از باشگاه‌های مطرح لیگ برتری از ارزش یک بازیکن متوسط فوتبال حاضر در لیگ برتر هم کمتر است و اساسا با چنینی فرآیندی نمی‌توان انتظار داشتن تیم‌های خوب و بازیکنان خوب از آن‌ها داشته باشیم.

رشته ورزشی فوتسال طرفداران زیادی دارد و معمولا استقبال خوبی از مسابقات آن به عمل می‌آید که اگر تبلیغات کافی از سوی فدراسیون و در ادامه رسا‌نه‌ها صورت بگیرد، می‌تواند مخاطبان بیشتری را نیز با خود درگیر کند، این یعنی هوادار بیشتر و هوادار بیشتر می‌تواند اسپانسرهای بهتری را به این ورزش بیاورد.

به گزارش فارس،تیم ملی ایران از دیرباز در رشته ورزشی فوتسال حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است که اگر فدراسیون فوتبال به این بخش اهمیت بیشتری دهد و با انجام اقدامات زیربنایی، شرایط بهتری را برای تیم‌های لیگ برتری باز کند، بالا بردن کاپ قهرمانی جهانی دیگر دست نیافتنی نیست.

ارسال نظرات