چهارمین اجلاسیه از سری برنامه های کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان با عنوان اجلاسیه فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در زاهدان برگزار شد
کد خبر: ۸۹۸۸۳۳۴
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، اجلاسیه فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان با حضور فرماندهان، جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس آغاز شد.
 
فرمانده سپاه سلمان استان در این مراسم اظهار داشت: شهدا محور اصلی وحدت هستندکه یاد آن‌ها هشت سال دفاع مقدس را در اذهان تداعی می‌کند.

سردار معروفی افزود: این دوران متعلق به خاطراتی است که خاکریزها، شکنجه‌های دوران اسارت، جا گذاشتن دست و پاو شهادت را به یاد انسان می‌آورد.

وی تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس زائیده انقلاب اسلامی است و فرهنگ ایثار و شهادت را متجلی می‌سازد.

وی با اشاره به نقش پیشکسوتان در جنگ تحمیلی بیان کرد:همه پیشکسوتان برای انقلاب جهادنقش آفرینی کردندتا امروز ما در سنگر مبارزه سربلند باشیم.

فرمانده سپاه سلمان استان گفت: امیدوارم بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم زیرا راه شهدا راه حقیقت و حق است.
 
سردار معروفی افزود: در سیستان و بلوچستان ۵۳۱ آزاده، ۴ هزار و ۴۲ جانباز زیر هفتاد درصد و ۵۳ جانباز بالای ۷۰ درصد وجود دارد.

وی ادامه داد: ۶ هزار شهید بومی و غیر بومی در استان سیستان و بلوچستان داریم، شهدای عزیزی که خانواده‌های معظم شان در استان استقرار دارند ۲۰۵۸ شهید می‌باشند.


دبیرکل کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان تصریحکرد: خدا را شاکریم که توفیق داد امشب بتوانیم میزبان فرزندان امام (ره) باشیم، افرادی که ندای امام خود را حجت دانستند و لبیک گفتند و برای دفاع از تمامیت ارضی کشور و آبروی ملت ایران جانفشانی کردند.

وی گفت: رزمندگان دفاع مقدس ثابت کردند اگر در کربلا هم بودند زیر بیرق امام حسین (ع) هم جانفشانی می‌کردند امسال توفیق یافتیم که میزبان بزرگترین برنامه فرهنگی عمیق یعنی کنگره ملی شهدا در سیستان و بلوچستان باشیم.
 
دبیر کل کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان همچنین افزود: مقام معظم رهبری روز گذشته در پیام خود تاکید کردند که مسئولین مراقب باشند که از مردم عقب نمانند مردم تاریخ را تغییر دادند.

وی ادامه داد: ما امروز مدیون شهدا و ایثارگران هستیم و هر چه عزت و شرف داریم از این فرهنگ است این فرهنگ، فرهنگ مصونیت است.

وی تاکید کرد: ما امشب میزبان دو شهید گمنام هستیم و از خداوند می‌خواهیم ما را یاری دهد تا در راه مستقیم ثابت قدم بمانیم و سربازان واقعی ولایت باشیم و راه شهدا را ادامه و در مسیر شهدا قدم بگذاریم.

وی از تمامی فرماندهان برای کنگره ملی شهدا که فردا ساعت ۸ و نیم در مصلی قدس زاهدان برگزار می‌شود دعوت کرد و گفت: بار دیگر با عزت و انسجام، روحیه وحدت و تقریب را در استان قدم بزنیم.
 

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیز در این مراسم باتبریک ایام الله دهه مبارک فجر و حماسه مردمی ۲۲ بهمن اظهار داشت:اجلاسیه شهدای پیشکسوتان وفرماندهان به یاد افرادی برگزار می‌شود که بارشادت و از خود گذشتگی استقلال، آزادی و اقتدار را برای این ملت قهرمان به ارمغان آوردند.

سردار مارانی افزود: در سالگرد عملیات غرور آفرین والفجر ۸ قرار داریم و این ایام یادور رشادت‌هایی بود که پیروزی را به مردم ایران هدیه کرد.

وی تصریح کرد: اگر زندگی نامه هر کدام از شهداء را مطالعه کنیم خواهیم دید که شهداء انسان‌هایی بسیار یزرگ بودند که با خدا معامله کرده اند.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق با اشاره به اینکه همه بایددعا کنیم خداوند ما را از شهداء جدا نکند، گفت: برگزاری این محفل‌ها خاطرات شهداء و نام آن‌ها را در اذهان رنده نگه می‌دارد.
 
همچنین در این مراسم فرماندهان و پیشکسوتان در جوار دو شهید گمنامی که فضای این اجلاسیه را متحول کرده بود حضور یافتند و باردیگربر ادامه راه شهداء تاکید کردند.
 
گفتنی است : در ادامه این مراسم رزمندگان به بیان خاطرات خود پرداختند و در پایان از تمبر یادبود شهدای فرمانده و پیشکسوت اجلاسیه رونمایی شد .
 
ارسال نظرات