خبرهای داغ:
مریم حداد زاده از کارآفرینان برتر قصرشیرین است که به جهت علاقه مندی و کمک به خودکفایی و بهبود امرار معاش خود و خانواده اش مدتی است با همکاری همسرش در پارکینگ کوچک منزل با پرورش قارچ فعالیت اقتصادی می کند.
کد خبر: ۸۹۸۸۳۳۹
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،  در شرایطی که بیکاری در گوشه و کنار کشور خودنمایی می کند، خوداشتغالی و کارآفرینی برای خود، بیش از هر چیز می تواند راهگشا باشد.

 

در قصرشیرین یک زوج جوان توانسته اند که در حوزه خوداشتغالی موفق عمل کرده و کسب و کار خود را رونق و سامان ببخشند.

 

 مریم حداد زاده از کارآفرینان برتر قصرشیرین است که به جهت علاقه مندی و کمک به خودکفایی و بهبود امرار معاش خود و خانواده اش مدتی است در پارکینگ کوچک منزلش با پرورش قارچ فعالیت اقتصادی می کند.

 

این کارآفرین قصرشیرینی گفت: پس از چندین ماه تلاش و جمع آوری اطلاعات و شرکت در کلاس های مرتبط در بسیج و جهادکشاورزی در خصوص پرورش قارچ، با همکاری همسرم شروع به راه اندازی مکانی برای پرورش قارچ کرده و برای خرید تجهیزات از سازمان بسیج سازندگی وام گرفتم و پرورش را آغاز کردم.

 

این بانوی کارآفرین درباره سرمایه اولیه شروع این کار، بیان کرد: با تسهیلات 300 میلیون ریالی که از بسیج دریافت کردیم کار پرورش قارچ را شروع کردیم و شکرخدا توانستیم به توفیقات بسیار خوبی دست یابیم.

 

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه هر دوره پرورش قارچ 4 ماه طول می کشد، خاطرنشان کرد: باید قبل از شروع کمپوست های لازم را تهیه کرد که برای هر مرحله مبلغی برای خرید مواد لازم مانند کمپوست و خاک هزینه می شود.

 

وی افزود: قارچ دکمه ایی در دوره پاییز، زمستان و یک ماه اول بهار در سال  قابل کشت است و برای خالی نبودن سالن در دوره گرمای 5 ماهه  تابستان قصرشیرین اقدام به کشت قارچ دارویی صدفی می کنیم.

 

وی تصریح کرد: این طرح هم اکنون با اشتغالزایی مستقیم 3 نفر در حال فعالیت است که در هر دوره کشت 45 روزه بالغ بر 6 میلیون درآمد دارد.

 

حدادزاده یادآورشد: قرار است کشت های بعدی خود را در سالن 500 متری که آموزش و پرورش در اختیار ما بگذارد انجام دهیم که در این صورت در هر دوره کشت حدود 20 تن قابل برداشت است که بالغ بر 16 میلیون تومان سود و اشتغالزایی بیش از 5 نفر را بدنبال خواهد داشت. 

 

وی با بیان اینکه تضمین رشد و پیشرفت یک خانم، همسرش است، اظهار کرد: باید در هر کاری همسر پشتوانه باشد و با فرد همکاری های لازم را داشته باشد، اگر اینطور نباشد موفق نخواهد شد.

 

وی مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج دانست و گفت: لازم است که با وجود تحریم های ظالمانه غرب و حکومت های استکبار با اهمیت به پروژه های داخلی اقتصاد خانواده و کشور خود را افزایش دهیم.

 

این بانوی کارآفرین تاکید کرد: شرایط فعلی منطقه ایجاب می کند با وجود کم بودن میزان کار دولتی و استخدامی های موجود، هر جوان با استفاده از ظرفیت های محل زندگی خود، برای منطقه خود درآمدزایی کرده و در حد توان خود به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

 

همه چیز کار دولتی و استخدامی نیست

این تولید کننده اظهار داشت: به لحاظ اینکه کار تولید و پرورش قارچ یک فضای ارگانیک است طبیعتاً از محیطی پاک برخوردار است به نحوی که اگر کسی وارد این مقوله و بستر تولید شود سوای زحمت و سختی های کار، روز به روز به آن علاقمند تر خواهد شد.

حدادزاده در پایان ابراز داشت: همه چیز کار دولتی و استخدامی نیست؛ جوانان می توانند با مطالعه در این زمینه و دریافت تسهیلات کم سود و زود بازده غول بیکاری را شکست دهند.

 
ارسال نظرات