خبرهای داغ:
سردار نقدی؛

نفوذی‌ها سازش با آمریکا را رافع مشکلات اقتصادی می‌دانند

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با اشاره به هشت پیروزی بزرگ انقلاب اسلامی در 6 ماه گذشته گفت: امروز نفوذی‌ها می‌گویند راهی جز سازش با آمریکا برای رفع مشکلات اقتصادی کشور وجود ندارد.
کد خبر: ۸۹۸۸۴۰۴
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷

سردار محمدرضا نقدی شب گذشته در مراسم گرامیداشت شهید سردار حسن شاطری و شهدای شهرستان سمنان با حضور شماری از مردم و مسؤولان در مسجد پنج تن آل‌عبا (ع) سمنان اظهار داشت: دوران تیره‌وتار شاهنشاهی از یاد ملت ایران نمی‌رود و 2500 سال نظام شاهنشاهی مستکبرانه، ظالمانه و مستبدانه فراموش نمی‌شود. 

وی تصریح کرد: حکومت شاهنشاهی همواره به مردم زور می‌گفت، اموالشان را غارت می‌کرد و بر آنها ظلم‌های استکباری روامی‌داشت؛ اما در همین حال، اموال ملت ایران را به‌راحتی در اختیار بیگانگان قرار می‌داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران اضافه کرد: شاه پهلوی جدای از اموال، اختیار و سیاست کشور را هم در دست دشمن قرار داده بود و این دوران، سیاه‌ترین بازه در تاریخ کشورمان محسوب می‌شود.

نقدی بیان کرد: رژیم پهلوی تا جایی که امکان داشت ملت ایران را چپاول می‌کرد و در عوض آن، شاه ده‌ها کاخ در ایران و سایر نقاط جهان داشت.

وی تصریح کرد: این در حالی است که مردم شهرهای سردسیر کشورمان در زمستان‌ها، در برخی مواقع حتی خاکه زغال و فضولات حیوانی هم برای گرم کردن خود با کرسی‌هایشان نداشتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران ادامه داد: مردم گاهی از سرما در روستاها یخ می‌زدند و جان می‌سپردند؛ اما در عوض شاهنشاه در پیست اسکی بزرگی که در کشور سوئیس برای خود برپا کرده بود، همراه با خانواده‌اش تفریح می‌کرد.

رژیم پهلوی پزشک را هم از هندوستان، پاکستان و بنگلادش وارد می‌کرد

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: روستاها آن زمان راه ساده هم نداشتند که حتی یک خودروی کمک‌دار یا تراکتور بتواند در مسیر روستا تردد کند و راه آسفالته هم به‌ندرت در کشور دیده می‌شد.

نقدی بیان کرد: ۷۰ درصد از مردم در روستاها زندگی می‌کردند؛ در حالی که برق، راه، مدرسه، آب آشامیدنی، مخابرات، بهداشت و هیچ چیز نداشت؛ البته ۳۰ درصد دیگر از مردم که در شهرها زندگی می‌کردند، هم وضع بهتری نداشتند.

وی تصریح کرد: شاهنشاه اموال مردم را مصادره می‌کرد و آن را به آمریکایی‌ها می‌داد و همین امر باعث شده بود تا مردم کشورمان از رژیم ناراضی باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران افزود: 6 میلیون بشکه نفت در روز استخراج و فروخته می‌شد؛ در حالی که یک‌سوم جمعیت امروز ما هم آن زمان وجود نداشت.

نقدی بیان کرد: رژیم پهلوی پزشک را هم از هندوستان، پاکستان و بنگلادش وارد کشور می‌کرد و پزشکان این کشورها برای ما طبابت می‌کردند.

چمدان‌های مواد مخدر اشرف پهلوی بارها و بارها توقیف شده بود

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: چمدان‌های مواد مخدر که اشرف پهلوی آنها را ترانزیت می‌کرد، بارها و بارها در ایران و کشورهای مختلف جهان در فرودگاه‌ها توقیف شده بود و سپس با میانجی‌گری حکومت رها می‌شد.

نقدی بیان کرد: رژیم شاهنشاهی چیزی نبود که در طول حکومت خود بر باد ندهد؛ آنها ثروت و قدرت و اقتدار ایرانیان را در کنار آبروی آنها به حراج گذاشته بودند.

وی تصریح کرد: حدود ۵۰ هزار مستشار آمریکایی و بیگانه در زمان شاه در ایران حضور داشتند و ارتش به‌طور کل در اختیار آنها بود و برای ما تصمیم‌گیری می‌کردند که چگونه عمل کنیم.

انگلستان برای مجلس مردم ایران تصمیم می‌گرفت

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: در خاطرات خود غربی‌ها منتشر شده است که چگونه بر ایران حکومت می‌کردند و برای انتخاب نمایندگان مجلس، انگلستان برای مردم ایران تصمیم می‌گرفت و همواره بر اساس منافع آمریکا و انگلیس عمل می‌شد.

نقدی بیان کرد: اکثریت مطلق مردم در زمان پهلوی بی‌سواد بودند و حتی نام خودشان را هم نمی‌توانستند بنویسند؛ امروز باید شرایط قبل از انقلاب را بدانیم تا بر اساس آن به قضاوت بپردازیم و بدانیم شهدا ما را از چه تاریکی و سیاهی‌ای نجات دادند و به اوج رساندند.

وی تصریح کرد: امروز هر چه در دنیا داریم، به برکت مجاهدت، شجاعت و مردانگی شهدا و پیروزی بر دشمنی است که تا بن دندان مسلح بود؛ این پیروزی کار آسانی نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: ارتش، تمام نیروهای نظامی، حکومتی و دولتی و تمام رسانه‌ها در دستان شاه بود و آن زمان به رسانه‌ها اجازه انتقاد و اعتراض نمی‌دادند؛ رسانه نمی‌توانست به رئیس یک اداره ساده هم انتقاد کند؛ چه برسد به شاهنشاه و بسیاری از مسائل دیگر سبب ایجاد سختی‌های برای انقلاب اسلامی در راه پیروزی شده بود.

شهدا بهانه‌ای برای حضور نیاوردند

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران اضافه کرد: خیلی از شهدای دوران انقلاب اسلامی برای اینکه انتقاد داشتند و حرف زده بودند، دستگیر و شکنجه ‌شدند و درنهایت به شهادت رسیدند؛ آنها حتی یک بار هم اسلحه در دست نگرفته بودند.

نقدی بیان کرد: شهدا با دستان خالی به میدان آمدند و بهانه‌ای برای حضور نیاوردند و در حالی که تمام اهرم‌های قدرت در اختیار آمریکایی‌ها بود؛ توانستند بر آنها پیروز شوند.

وی تصریح کرد: در زمان شاه حتی یک رسانه هم در دستان نیروهای انقلابی نبود که بتوانند صدای خود را به مردم برسانند؛ اما درنهایت امام راحل و مردم پیروز شدند؛ چراکه به خدا توکل کرده بودند و به همین خاطر، پیروزی امروز پیروزی از آن ملتی خواهد بود که با منطق شهادت پیش بیایند و توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران اضافه کرد: دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم دست از دشمنی برنداشت و توطئه‌های دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی می‌توانست کشور را از بین ببرد.

نقدی بیان کرد: مردم ایران آشوب‌های شرق و غرب و اسلحه‌هایی که دشمنان به میان معاندان نظام روان کردند، را از یاد نخواهند برد و خنثی‌سازی این توطئه‌ها چیز ساده‌ای برای انقلاب نبود.

وی تصریح کرد: شهدا مقابل دشمن ایستادند و نظام اسلامی و مردم را نجات دادند و به مردم خدمت کردند و تلاش‌های آنها هرگز فراموش نمی‌شود.

امروز هم منطقه شاهد توطئه دشمنان انقلاب اسلامی است

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: امروز هم منطقه شاهد توطئه دشمنان انقلاب اسلامی است؛ مردم سوریه و عراق سال‌ها با هم و در کنار هم زندگی ‌کرده‌اند و جنگ و خونریزی میان قبایل و مذاهب مختلف در این کشورها وجود نداشته است؛ اما امروز دشمن در آتش جنگ و خصومت در منطقه می‌دمد و آنها را به جان هم انداخته است.

نقدی بیان کرد: دشمنان امروز دین‌سازی و فرقه‌سازی می‌کنند تا بتوانند با امت اسلام مقابله کنند و میان آنها تفرقه بیندازند؛ آنها در ادامه توطئه‌های خود به معاندان، اسلحه و تجهیزات نظامی دادند و آنها را تحریک کردند تا با نظام‌های مردمی به مقابله بپردازند.

وی تصریح کرد: جامعه اهل سنت به توطئه‌های دشمنان پاسخ مثبت ندادند و علمای اهل سنت با بینشی که داشتند، به دشمنان اسلام نپیوستند؛ وگرنه امروز برادرکشی در منطقه به راه افتاده و دشمن به هدف خود رسیده بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران ادامه داد: بخش زیادی از خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن در منطقه را امروز مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهدای مدافع حرم هستیم که افتخارات زیادی برای کشورمان ثبت کردند.

نقدی بیان داشت: امروز وقتی کشوری مسلمان را درگیر جنگ و خونریزی می‌بینیم، نمی‌توان نشست و گفت خودمان گرسنه داریم و به شما توجه نخواهیم کرد؛ جدای از اینکه این سخنان از انسانیت به دور است، دشمن برای ما نیز خطراتی به همراه دارد.

وی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم با رشادت‌ها و تلاش‌های خود، نه‌تنها بهترین دارایی‌هایشان را در راه اسلام فدا کردند، بلکه جانشان را نیز در طبق اخلاص گذاشتند.

مدافعان حرم برای دفاع از حرمت اسلام به میدان رفتند

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: مدافعان حرم برای دفاع از حرمت اسلام به میدان رفتند تا از جان انسان‌ها، امنیت منطقه و مردم کشورشان دفاع کنند؛ رشادت‌ها و دلاوری‌های امسال شهیدان شاطری و حججی هرگز از یاد ملت ایران نخواهد رفت.

نقدی بیان کرد: شهدا خط را شکستند و راه را به مردم نشان دادند و امروز ما در شناخت راه شهدا باید دقیق عمل کنیم.

وی تصریح کرد: امروز اگر شهیدان از حمله به کشور ما هراس دارند، برای این است که آنها از منطق شهادت و فرهنگ ایثار می‌ترسند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: فرهنگ شهادت معتقد است که خداوند متعال انسان را آزاد آفرید و نباید هرگز زیر بار زور و دشمنان برود و تنها باید از خداوند متعال اطاعت کند و هرگز تسلیم زورگویی‌های دشمنان و زورمندان نشود.

نقدی بیان کرد: بر اساس تعالیم فرهنگ شهادت، اگر کشته شویم هم باید تن به ذلت ندهیم و مقابل دشمنان سکوت نکنیم و البته این منطق امام خمینی (ره) در پیروزی بر دشمن نیز بود.

وی تصریح کرد: ملت ایران شهادت‌پذیر است و هرگز مقابل دشمنان کوتاه نمی‌آید و امروز باید راه شهدا ادامه پیدا کند.

روایت پیروزی‌های ادامه‌دار انقلاب اسلامی در جهان

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران بیان کرد: انقلاب اسلامی در ۶ ماه گذشته، هشت پیروزی بزرگ را به دست آورده و سیلی‌های محکمی به دشمنان زده است.

نقدی در تشریح این پیروزی‌ها گفت: داعش در سوریه و عراق از هم پاشید، تجزیه عراق و استقلال کردهای عراقی به نتیجه نرسید، تحریک‌ها و ناراحتی‌ها و خلع سلاح حزب‌الله لبنان به شکست انجامید.

وی تصریح کرد: غربی‌ها در یمن شکست خوردند و اغتشاش در ایران درنهایت به فرجام نرسید.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: دشمنان همچنین نتوانستند در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف به پیروزی دست یابند و علیه آمریکا در سازمان ملل متحد آرای منفی صادر شد و آبروی آنها را در جهان برد.

نقدی بیان کرد: امروز پیروزی‌های بسیاری برای ایران به دست آمده است و مردم باید قدر این نعمت را بدانند؛ راهپیمایی ۲۲ بهمن دیروز با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شد و پیروزی بزرگ دیگری بود که باید قدر آن را دانست.

مردم بسیاری از کشورها درگیر جنگ روانی دشمن شده‌اند

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران اضافه کرد: امروز مردم بسیاری از کشورها به شکل شدیدی درگیر جنگ روانی دشمن شده‌اند و هر بار شایعاتی را درباره ایران و انقلاب اسلامی شاهد هستند؛ اما مردم کشورمان دیروز با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، همه این توطئه‌ها را خنثی کردند.

نقدی اظهار داشت: امروز گرفتاری‌هایی هم در ایران وجود دارد و باید با مدیریت و درایتی که به خرج داده می‌شود، نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

وی تصریح کرد: بخشی از این گرفتاری‌ها مربوط به دشمن خارجی و دخالت اجانب است که باید با آن مقابله کرد؛ اما بخشی نیز مربوط به داخل کشور و مدیریت‌هاست که باید اصلاح شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: تعالیم انقلابی همواره به ما می‌گوید که انسان‌هایی را بر مناصب بنشانید که شهدا و ولایت را قبول دارند و اگر این شد، پیروز شده‌ایم و برای ما مشکلی پیش نیامده است.

نقدی بیان کرد: نظام اسلامی به مردم حق انتخاب داده است تا انسان‌هایی را که به راه شهدا نزدیک‌تر هستند، برای اداره امور برگزینند.

مردم افراد کارشکن و نفوذی را کنار بگذارند

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران اضافه کرد: مردم باید در انتخابات مختلف، افراد کارشکن و نفوذی را کنار بگذارند و کسانی را برگزیند که منطق شهدا را دارند و پیرو خط رهبری هستند و این افراد باید در صدر مسؤولیت‌ها قرار گیرند.

نقدی بیان کرد: افرادی که خوی اشرافی‌گری دارند، هرگز درد محرومان را نخواهند چشید و نمی‌توانند مشکلات آنان را درک کنند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به ما حق انتخاب داده است و بعد از آن، تصمیم‌گیری بر عهده خودمان است که باید به امور سامان داد و اگر ایرادی هم وجود دارد، به خاطر انتخاب خودمان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: امروز نفوذی‌ها بر برخی از مناصب نشسته‌اند و کار آنها این است که مردم را دلسرد کنند و به آنها بگویند که راهی جز سازش با آمریکا برای رفع مشکلات اقتصادی کشور وجود ندارد.

نقدی بیان داشت: باید در رویارویی با این افراد حواسمان باشد و بدانیم که کار ما با آمریکا راه نمی‌افتد و نمونه این را در مذاکره اخیر شاهد بودیم، امروز دنبال این و آن رفتن سودی ندارد و باید از منطق شهدا برای رفع مشکلات کشور بهره‌گیری شود.

بر اساس این گزارش؛ در این مراسم، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه استان سمنان، معاونان فرهنگی و اجتماعی و روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان سمنان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان، فرماندار سمنان و معاون وی، فرماندهان نظامی، انتظامی، بسیج و سپاه و شمار زیادی از مردم و نمازگزاران مسجد پنج تن آل عبا (ع) در شهرک گلستان سمنان حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار