باحضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

کنگره ملی شهدای استان به عنوان بزرگترین حرکت فرهنگی استان برگزارشد

باحضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان نظامی جنوب شرق کشور کنگره ملی شهدای استان برگزارشد
کد خبر: ۸۹۸۸۴۳۴
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، هم اینک با حضور مسئولان کشوری و استانی و اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا، کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان در مصلی قدس شهرستان زاهدان آغاز بکار کرد.
 
نماینده، ولی فقیه دراستان با اشاره به اینکه شهادت به معنای معامله با خداوند است، اظهار داشت: این محفل متعلق به شهدایی است که از دو مطاع جان و مال خود گذشتند و با این کار با خدا معامله کردند.

آیت الله سلیمانی افزود: انسان باید آرمان‌های خود را به گونه‌ای ترسیم کند که خداوند مشتری او باشد، زیرا اگر کار تلاش کوشش فعالیت برای خدا نباشد تردیدی نیست که آن کار برای طاغوت است.

وی تصریح کرد: در استان ۲۰۵۸ شهید وجود دارد که با رشادت و فداکاری به ما آموختند که هرکس باخدا معامله کند هیچگاه پشیمان نمی‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: مقام معظم رهبری بسیاری از شهیدان استان را می‌شناسند و زندگینامه آنان را مطالعه کرده اند و نسبت به آن‌ها به ایراد سخن پرداخته اند.

آیت الله سلیمانی افزود: این شهیدان سرمایه خود را که جان و مال انان بود را صرف انقلاب و ارزش‌های آن کردندکه بسیاری از ان‌ها هم اکنون زبانزد عام و خاص هستند.
 
فرمانده سپاه انقلاب اسلامی  نیز در این مراسم با تبریک ایام دهه مبارک فجر  اظهار داشت: برگزاری این کنگره نشاندهنده ارادت به شهدا و تلاش برای حفظ ارزش ها‌ی دفاع مقدس است.

وی افزود: ایستادگی و مقاومت به عنوان ویژگی‌های شهداء سبب شده تا با وجود همه دشمنی‌ها و مشکلاتی که داشته ایم این انقلاب همچنان زنده و پیش رونده و در حال جلو رفتن باشد.

وی با اشاره به مطلوب بودن وضعیت امنیت در استان ادامه داد: در اوایل انقلاب و سال‌های پس از جنگ روزانه تعدادی از افراد در جهت تامین امنیت به درجه رفیع شهادت نایل می‌آمدند، اما امروز به مدد اقتدار نیرو‌های نظامی و امنیتی و مشارکت مردم امنیت پایداری را در استان شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: تحمیل جنگ هشت ساله پس از ۲ سال از پیروزی انقلاب دشمنی آشکار با ملت ایران بود و اگر مقاومت ملت ایران نبوداکنون سرنوشت کشور نامعلوم بود.


وی بااشاره به اینکه  همه دنیا قدرتهاو شرق و غرب با همه امکانات پشت سر صدام قرار گرفتند تا انقلاب نو پا را ساقط کنند. ادامه داد:هدف آنان آنان این بود که مانع از گسترش انقلاب شود، اما به برکت خون شهدا این جنگ دستاورد‌هایی همچون استقامت و پایداری را به دنیا صادر کرد و دیگر ملت‌ها نیز باور کردند که می‌شود با دست خالی نیز موفق شد.
 
 
فرمانده سپاه انقلاب اسلامی گفت: این موفقیت‌ها امروز الگویی برای ملت‌های عراق سوریه یمن و فلسطین شده است

سردار جعفری افزود: تهاجم‌های فرهنگی سیاسی اجتماعی شایعه پراکنی تلاشی دیگر از دشمنان برای ضربه زدن به این نظام است، اما امروز باز هم مردم در مقابل فشار اقتصادی تحریم‌ها نا امنی و بروز مشکلات اجتماعی ایستاده اند.

وی ادامه داد: برگزاری این کنگره‌ها به معنای ادامه راه شهداء است، زیرا ادامه راه شهداء به معنای شکست استکبار و پایداری نظام اسلامی است.
 
وی بااشاره به اینکه یکی از بزرگترین معجزات الهی حفظ انقلاب است. بیان کرد: دشمن برنامه ریزی و توطئه گری زیادی برای توسعه ناامنی در این منطقه داشته و دارد و تقدیم بیش از دو هزار شهید در سیستان و بلوچستان از افتخارات شما در استان است که شیعه و سنی برای مقابله با ناامنی تلاش کردید.
 
وی عنوان کرد: در عصر حاضر دشمن از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد ونباید از این مهم غافل شد که مقابله با اینهمه دشمنی با درایت حکیمانه و هوشمندانه رهبری امکانپذیر است.
 
فرمانده سپاه سلمان هم در این مراسم اظهار داشت: مردم مجاهد مومن سیستان و بلوچستان مصداق صبر و بصیرت هستند و در سرزمین مردان مردی همانند آیت الله  طباطبایی، حاج قاسم میرحسینی، مولوی جنگی زهی و کم سن‌ترین شهیداهل سنت سبیل اخلاقی و محمد تقی هاشمی ساکن هستند.

سردار معروفی افزود: رزمندگان سیستان و بلوچستان در طول ۸ سال دفاع مقدس همراه با دیگر رزمندگان نقش آفرینی کردندو اکنون این افتخاررا دارندکه در زمره وفادارترین مردم ایران به نظام اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: مرزداران شیعه و سنی این استان خاک وطن را مادر و ناموس خود می‌دانند و هرجا نیاز به حضورشان باشد پای کار می‌آیند تا بگویند دشمنان هیچگاه نمی‌توانند در میان آنان جایی برای خود باز کنند.

وی با اشاره به اینکه ، امروز به مدد تلاش نیرو‌های نظامی و امنیتی و مشارکت مردمشاهد ثبات امنیت در استان هستیم. ادامه داد: از آنجائیکه دشمن بدنبال انشقاق قومی است سپاه افتخار دارد که در این راستا قدم برداشته و توجه به حوزه تقریب فرهنگ و معیشت را در دستور کار قرار داد.
 
فرمانده سپاه سلمان گفت:سپاه در سبک زندگی اسلامی با رویکرد تربیتی اقدامات متعددی را اجرایی کرده است که برگزاری اردوهای جهادی، یادواره کاروانهای و راهیان از جمله این اقدامات است، تا فرهنگ جهاد در بین جوانان شیعه و سنی نهادینه شود.
 
سردار معروفی افزود: این مهم تا جایی در استان محقق شده که یادواره شهدا در محلات و مساجد برگزار می‌شود وتلاش برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهداء رنگ و بوی مردمی به خود گرفته است.
 
وی ادامه داد:در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۶ هزار شهید بومی و غیر بومی داریم، اما به دلیل اینکه کنگره ملی شهدا متعلق به شهدای عزیزی است که خانواده‌های معظم شان در استان استقرار دارند این کنگره برای تعداد ۲۰۵۸ شهید بزرگوار انجام شد.

وی بیان کرد: آمار شهدای ارتش ۴۹۴ شهید؛ انتظامی ۴۶۳ شهید؛ سپاه و بسیج ۷۸۶ شهید؛ شهدای مردمی ۳۱۲ شهید هستند و شهدای مردمی به شهدای حوادث تروریستی تاسوکی، مسجد علی ابن ابی طالب، مسجد جامع، شهدای ثارالله، شهدای تاسوعای حسینی چابهار و شهدای هواپیمای ایرباس می‌گویند.

فرمانده سپاه سلمان با اشاره به اینکه مقدمات این کنگره ملی از دو سال پیش با ۱۸ کارگروه تخصصی کلید خورده است گفت:پژوهش، تالیف و چاپ کتاب با ۷۷ عنوان کتاب از دیگر اقدامات در راستای کنگره ملی شهدا است که از این تعداد ۱۴ کتاب فاخر و در سطح ملی منتشر می‌شود.

وی به تولید فیلم مستند حاج قاسم میر حسینی اشاره و بیان کرد: محور این فیلم شهید میرحسینی است، اما این فیلم استان سیستان و بلوچستان را در ابعاد مختلف به تصویر کشانده است. همچنین ساخت ۱۰ مستند، ۱۰ نماهنگ، ۱۰ انیمیشن، ۶ سرود با گویش بلوچی، سیستانی و فارسی، انتشار ۱۲ ماهانه ویژه کنگره و اجلاسیه شهدا از دیگر اقدامات کنگره ملی شهداست.
 
همچنین مولوی نذیر احمد سلامی نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم کنگره شهدای استان با بیان اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که اطراف آن را بحران و نا امنی فرا گرفته، اما ما در این خطه از جغرافیا در یک کمربند امنیتی و در یک جزیره امن زندگی می‌کنیم، اظهار کرد: این امنیت مولفه‌ها و عواملی دارد که بنابر اشاره قرآن قابل تقدیر است و باید شناخته و از آن حفظ و تجلیل شود.

وی در ادامه با اشاره به امنیت قبیله قریش در زمان تولیت خانه خدا، تصریح کرد: مولفه‌ها و عوامل امنیت در کشور مدیریت نظام بر موازین دینی و تعامل با دوستان و دشمنان داخلی و خارجی بر مبنای دین و اصول دین، رهنمود‌ها و توصیه‌های ارزشمند بنیانگذار انقلاب و رهنمود‌ها و موضع گیری‌های به جای رهبر معظم انقلاب در جریانات مختلف است.

وی بیان کرد: از دیگر مولفه‌های امنیت کشور تعامل خوب مسئولین با مردم و مردم با مسئولین، فداکاری و جان فشانی تمام نیرو‌های مسلح به خصوص سپاه پاسداران و شهات شهدای گرانقدر که بزرگترین ثمره این خون‌ها امنیتی است که امروز بهره‌مند هستیم.

مولوی سلامی با بیان اینکه جایگاه سپاه در نظام جایگاه ستون فقرات و شاهرگ حیات نظام است، اضافه کرد: هر چند در شکل گیری انقلاب امام و روحانیت نقش برجسته‌ای داشتند، اما عناصر متعددی دست در دست هم دادند که طاغوت سقوط کرد.

نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی انقلاب را حفظ کردن کار سختی است که مهمترین وظیفه را در این خصوص سپاه پاسداران انجام داده است.

وی مردم منطقه را از عوامل دیگر حفط امنیت استان بر شمرد و اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره از مردم منطقه تجلیل کردند که مردم استان شیعه و سنی مردمی متعهد، پایبند و علاقمند به نظام هستند که در تمام انتخابات به تناسب جمعیت آرایی ریخته شد که یا نسبت به برخی نقاط کشور بیشتر یا برابر بود.

مولوی سلامی اضافه کرد: کمتر می‌بینید که مردم استان نقاط ضعف و سستی‌ها را به رسانه‌ها منتقل کنند البته گاهی به دلیل موقعیت جغرافیایی استان که با دو کشور بی ثبات که آمریکا بر آن مسلط است خرده شرارت‌هایی انجام می‌شود که آن را نباید به حساب مردم خوب استان آورد.

گفتنی است: پخش سخنان مقام معظم رهبری باموضوع  اقتدار جمهوری اسلامی و روایتگری  راویان  و رونمایی از تمبر کنگره ملی شهدا از جمله برنامه های اجرایی در این کنگره بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار