رئیس اداره شیلات بندرعباس گفت: سالانه ۳۰ هزار تن آبزیان توسط صیادان بندرعباس صید می شود.
کد خبر: ۸۹۸۸۴۴۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ نادر کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد صید آبزیان در حوزه آبهای شهرستان بندرعباس بیان داشت: بندرعباس از شهرستانهای شیلاتی است و وجود بندر صیادی پشت شهر موجب می شود بخش قابل توجهی ازخدمات در این بندر انجام شود.

 

کرمی افزود: بخشی از اسکله شهید باهنر متعلق به شیلات است که شناورها با آبخور بزرگ از این بندرخدمات می گیرند.

 

کرمی با اشاره به میزان صید آبزیان توسط صیادان بندرعباس اظهار داشت:٥٦ شناور کلاس لنج،٢٨٦شناورکلاس قایق و١٤٠فروند شناورکلاس کشتی خدمات پشتیبانی مورد نیاز را از طریق شهرستان بندرعباس دریافت می کنند.

 

وی عنوان کرد: تقریبا سالانه سی هزار تن صید آبزیان داریم که بخشی از آن توسط صیادان سنتی و بخشی نیز با کشتیهای صنعتی انجام می پذیرد.

 

کرمی از عضویت صددرصدی صیادان در تعاونی های صیادی  بندرعباس خبر داد و بیان داشت: همه صیادان شهرستان در تعاونی های صیادی پشت شهر و سورو عضویت دارند ، مشارکت جامعه صیادی در حفظ و بازسازی ذخایر موجب شده که صیدپایدار داشته باشیم و نسل بعد نیز از آن منتفع گردد.

 

وی از شرکت کنندگان در رژه دریایی ٢٢بهمن تشکر کرد و گفت: صیادان استان با برافراشتن پرچم ایران بر فراز شناورها اقتدار و عظمت ایران را به نمایش گذاشته و در حقیقت آنها حافظان همیشه بیدار تنگه هرمز و خلیج فارس هستند بیش از ٧٠درصد شناورها ی صیادی در این رژه حضور داشتندکه جا دارد از همراهی یگان حفاظت از منابع استان ،تعاونی خدمات صیادی پشت شهر وسورو،دریابانی شهرستان و انجمن صنفی روزنامه نگاران استان که در این رژه مشارکت و همراهی  داشتند قدردانی کنم.

ارسال نظرات