هاشم زایی:

برنامه جامعی برای اسقاط خودروهای فرسوده وجود ندارد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تاکید بر اینکه اقدامات نمادین تاثیری در رفع آلودگی هوا ندارد، حل مشکلات پایتخت را تنها ازطریق مدیریت صحیح شهری امکانپذیر دانست.
کد خبر: ۸۹۸۸۴۵۵
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالرضا هاشم زایی در واکنش به این خبر که 20 کلانشهر دنیا از جمله تهران برای داشتن شهری بدون دوده متعهد شده‌اند، گفت: از گذشته که طرح انتقال پایتخت مطرح بود، پیوسته بر این مهم اعتقاد داشته‌ام که تحقق این امر در گروی مدیریتی کارآمد بوده که در شرایط کنونی در پایتخت وجود ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تنها اتکا به اقدامات نمادین نمی‌تواند در رفع مشکلات شهری راهگشا باشد ادامه داد: در مورد آلودگی هوا سالهاست که به دنبال خروج خودروهای فرسوده از چرخه تردد بوده‌ایم اما تاکنون در این زمینه موفق عمل نکرده‌ایم، چرا که برنامه جامعی نداشته‌ایم.

وی یادآورشد: رفع مشکلات پایتخت به ویژه آلودگی هوا نیازمند عزمی ملی است که باید حتی با یک تعیین بودجه ارزی برای آن چاره‌اندیشی شود، ضمن اینکه دولت نمی‌تواند به تنهایی در جهت رفع این معضل اقدام کند.

هاشم زایی در ارائه راهکار برای رفع مشکل آلودگی هوا تصریح کرد: بی‌تردید هر کدام از موتورسیکلت‌هایی که کاربراتوری هستند بین 3 تا 5 خودرو آلودگی ایجاد می‌کنند، بنابراین یکی از گام‌های مهم در جهت رفع مشکل آلودگی هوا جمع‌آوری این نوع موتورسیکلت‌هاست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اعمال محدودیت برای واردات خودرو بدون توجه به عدم ارتقای کیفیت خودروهای داخلی خاطرنشان کرد: بستن ثبت سفارش‌ها با وجود دریافت تعرفه‌های صدرصدی به بهانه حمایت از تولیدکنندگان داخلی یکی از مشکلات موجود در مسیر رفع آلودگی هوا است، چرا که خودروهای مدرن وارداتی به دلیل برخورداری از تجهیزات لازم نقش مهمی در حل این معضل خواهند داشت.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، تاکید کرد: البته خودروسازان داخلی نیز می‌توانند با کنترل فیلترهای لازم و تجهیز خودروهای داخلی مطابق با استانداردهای بین‌المللی نقش موثری در کاهش آلودگی هوا داشته باشند.

منبع: خانه ملت

ارسال نظرات
آخرین اخبار