مصطفی برزگر
امام جمعه ایلام در بازدید از مرز چیلات؛
امام جمعه ایلام گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در مرز چیلات انجام شده و موضوع را از طریق وزیر کشور پیگیری خواهم نمود.
کد خبر: ۸۹۸۸۴۷۹
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین"محمد نقی لطفی"، امام جمعه ایلام، در بازدید از مرز چیلات، اظهار کرد: باید زمینه ای فراهم شود که مرز چیلات تا اربعین سال آینده برای تردد زوار حسینی راه اندازی و آماده بهره برداری شود.

وی، با بیان اینکه راه اندازی مرز چیلات نقش مهمی در کاهش میزان ترافیک ایام اربعین حسینی در مرز مهران و سهولت تردد زوار دارد، ابراز کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در مرز چیلات انجام شده و موضوع را از طریق وزیر کشور پیگیری خواهم نمود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی، با اشاره به امنیت مرز مهران و چیلات برای تردد زوار حسینی، یادآور شد: استان ایلام حدود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و مرزهای مهران و چیلات در این استان یکی از نزدیک ترین مرزها به کربلای معلی برای تردد زوار حسینی است.

امام جمعه ایلام، با بیان اینکه مردم استان ایلام در سال های گذشته در استقبال و پذیرایی از زوار حسینی سنگ تمام گذاشته اند، خاطرنشان کرد: استان ایلام امروز به عنوان دروازه عتبات عالیات محل تردد میلیون ها زائر حسینی در طول سال و بیش از یک میلیون زائر در ایام اربعین حسینی است که باید مسئولان توجه ویژه ای برای فراهم کردن زیرساخت های اربعین در این استان داشته باشند

حجت الاسلام سید محسن موسوی، امام جمعه دهلران نیز در این بازدید با تقدیر از نماینده محترم ولی فقیه در استان ایلام در زمینه توجه به دهلران و مرز چیلات، اظهار کرد: بازدید امام جمعه محترم ایلام از مرز چیلات می تواند نقطه عطفی در راستای توسعه و پیشرفت این مرز و راه اندازی آن در آینده ای نزدیک باشد و ارتباط با کشور عراق در این مرز تسریع یابد.

وی، با بیان اینکه راه اندازی مرز چیلات آرزوی دیرینه و خواسته به حق مردم مرزدار دهلران است، تصریح کرد: امیدواریم با همت مسئولان مربوطه شاهد بازگشایی مرز چیلات در آینده ای نزدیک باشیم.

سيد حسينعلي موسوي، فرماندار دهلران نیز در این بازدید با اشاره به اهمیت مرز چیلات و بازدید نماینده ولی فقیه از این مرز، اظهار کرد: در اجرای دستورات استاندار محترم ایلام بخشی از زیرساخت های مرز چیلات آماده و بخشی در دست اقدام بوده که انتظار می رود این زیرساخت ها برای اربعین سال آینده تکمیل شود.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: امید است که با رایزنی های انجام شده با طرف عراقی و جانمایی و تثبیت بازارچه، اربعین سال آینده شاهد راه اندازی مرز چیلات برای تردد زوار اربعین حسینی باشیم.

 

ارسال نظرات