خبرهای داغ:
یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فاطمیه از سقیفه آغاز شده و تا زمان ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد، گفت: حضرت زهرا(س) در دفاع از امیرالمومنین(ع) تمام تاریخ اسلام را دگرگون کردند و این دگرگونی تا زمان ظهور حضرت حجت(عج) ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۸۸۵۵۷
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد دارستانی دارستانی دوشنبه شب در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که در سوگواره حدیث غربت در کوچه‌های بنی هاشم برگزار شد، با اشاره به اینکه فاطمیه از سقیفه آغاز شده و تا زمان ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در دفاع از امیرالمومنین(ع) تمام تاریخ اسلام را دگرگون کردند و این دگرگونی تا زمان ظهور حضرت حجت(عج) ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وجود حضرت زهرا(س) امام حسین(ع) را از یزید جدا کرده است، عنوان کرد: در تاریخ اسلام فقط فاطمیه است که یک معصوم فدای یک معصوم دیگر می‌شود چراکه حضرت زهرا(س) خود را فدا کرد تا امیرالمومنین(ع) زنده بمانند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س)، امام حسین(ع) و امام حسین(ع) را به دلیل کینه نسبت به امیرالمومنین(ع) به شهادت رساندند، مطرح کرد: در زیارت عاشورا تمام کسانی که به امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) ظلم کردند لعن شده‌اند؛ حضرت زهرا(س) به تنهایی واقعه غدیر و «من کنت مولا فهذا علی مولا» را به اثبات رساندند.

وی با بیان اینکه در احادیث آمده است که واقعه آتش زدن درب خانه امیرالمومنین(ع) از عاشورا و کربلا جانسوزتر است، خاطرنشان کرد: در واقعه کربلا امام حسین(ع) هرچند با تعداد اندک ولی لشکری از اصحاب داشتند ولی در واقعه مدینه امیرالمومنین(ع) مامور به صبر بودند.

دارستانی با اشاره به اینکه فاطمیه کلاس درسی است تا شیعیان در آن تربیت شوند، تصریح کرد: در مدینه شایعه شده بود که حضرت زهرا(س) توسط امیرالمومنین(ع) تحریک شده‌اند تا به خلافت برسند ولی حضرت زهرا(س) با خطبه‌هایی که در مسجد خواندند این شایعه را انکار کردند که موجب شد تا حضرت زهرا(س) را به شهادت برسانند.

وی با بیان اینکه در واقعه کربلا امام حسین(ع) فدای دین شد ولی در مدینه حضرت زهرا(س) فدای ولایت و امیرالمومنین(ع) شدند، یادآور شد: مصیبت‌هایی که بر حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) وارد شده است قابل بیان و درک نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها