گروه های هميار عمده ترین راهکار توانمند سازی زنان سرپرست خانوار است که متشکل از 5 الی 7 نفر از زنان و دختران سرپرست خانوار هستند که در زمینه های مختلف به فعالیت و تولید می پردازند.
کد خبر: ۸۹۸۸۵۹۲
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه 22 گروه همیار تحت پوشش بهزیستی در سطح استان فعال هستند گفت: از ابتدای سال 1379 گروه های همیار در بهزیستی تشکیل شده و در حال حاضر نزدیک به 150 نفر از زنان و دختران سرپرست خانوار مشغول فعالیت هستند.

محمد محمدی افزود: گروههای همیار گروهی با فعالیت دو سويه،  متقابل و افقي هستندکه با توانايي‌ هاي كم و بيش يكسان تلاش می کنند توانايي‌هاي يكديگر را تكميل نموده يا كمبود‌های خود را  جبران نمایند .

وی اظهارداشت: حمایت‌های مادی و معنوی از زنان سرپرست خانوار و اشتغال‌زایی پایدار از مهم‌ترین اهداف بهزیستی به شمار می‌رود از این‌ رو طرح گروه‌های همیار بهزیستی استان همگام با سایر استان‌های کشور جهت راه‌اندازی فعالیت‌های تولیدی تشکیل و به مرحله اجرا درآمده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تشکیل گروه های هميار را عمده ترین راهکار توانمند سازی زنان سرپرست خانوار عنوان و تصریح کرد:هر کدام از گروههای هميار ، متشکل از 5 الی 7 نفر از زنان  و دختران سرپرست خانوار هستند که در زمینه های مختلف به فعالیت و تولید می پردازند.

محمدی شناسایی زنان سرپرست خانوار توانمند،علاقه مند وفعال درزمینه کسب وکار ، تشکیل جلسه ودعوت از زنان ودختران خود سرپرست تحت پوشش ، دریافت فرمهای مربوطه ثبت شرکت تعاونی از اداره ، انتخاب نام شرکت واعلام به اداره ثبت و تعاون ، دریافت مجوزتأسیس واساسنامه گروه و شروع به فعالیت گروه ورسمیت شناختن را از نحوه تشکیل گروه های همیار برشمرد و افزود: برای هر گروه همیار اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال توسط بهزیستی هزینه می گردد.

وی  فراهم نمودن زمينه‌هاي مشاركت خدمت‌گيرندگان در حل مسائل اجتماعي اقتصادي مربوط به خود ، تغيير نگرش جامعه هدف و منافع حاصل از خدمات ،  شناساندن استعداد قابليت‌هاي فردي و جمعي جامعه هدف و  فراهم آوردن و تبدیل توانايي‌هاي بالقوه فرد به  بالفعل ، تلاش در جهت افزايش اعتماد به نفس و قدرت تصميم‌گيري خدمت‌گيرندگان در حل مشكلات و  فراهم نمودن زمينه‌هاي رشد استعداد‌ها و مساعدت جهت ارتقاء دانش و آگاهي خانواده  را از دیگر اهداف اساسی تشکیل و گسترش گرو های همیارعنوان نمود.

وی با اشاره به افتتاح دو گروه همیار مینا کاری و ملیله کاری با اشتغال 11 نفر در شهرستان زنجان افزود:   توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب بهبودزندگی آنها می شود.

وی گفت: در حال حاضر 3 گروه همیار در شهرستان ابهر ، 6 گروه در شهرستان خدابنده ، 4گروه در شهرستان خرمدره و 5گروه در شهرستان زنجان تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان زنجان فعالیت می نمایند.

ارسال نظرات