جلال قلعه شاخانی، در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان مریوان که به منظور شناخت مشکلات، شنیدن حرف‌ها و خواسته‌ها و تعامل بیشتر با این قشر برگزار شد اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی فرهنگ در کشور است و نباید مسائل فرهنگی از این اداره دور شود.
کد خبر: ۸۹۸۸۵۹۸
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: جشنواره هنر‌های تجسمی در گذشته نمود بسیار خوبی در شهرستان مریوان داشته و برای این شهرستان یک برند بود که متاسفانه به فراموشی سپرده شده است و برگزار نمی‌شود.

وی افزود: جشنواره هنر‌های تجسمی در گذشته نمود بسیار خوبی در شهرستان مریوان داشته و برای این شهرستان یک برند بود که متاسفانه به فراموشی سپرده شده است و برگزار نمی‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، عنوان کرد: در این خصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان آمادگی خود را برای برگزاری و رایزنی‌های لازم با سایر ارگان‌های مربوطه دارد که امیدواریم با همت فعالین این عرصه، مجددا جشنواره هنر‌های تجسمی در مریوان آغاز به کار کند.

وی در خصوص عدم حمایت مردم و مسئولین از سینما کردستان مریوان اظهار کرد: اینکه مردم و مسئولین از سینمای یک شهر حمایت نمی‌کنند نشان از این است که سینما رفتن دغدغه آنان نیست و این قضیه باید به صورت دقیق‌تر در یک جلسه تخصصی مطرح و راهکار‌هایی برای حل این معضل ارائه شود.

قلعه شاخانی در ادامه به بحث کمک‌های مالی دولت به انجمن‌ها پرداخت و افزود: در دولت‌های گذشته به صورت مستقیم به انجمن‌ها کمک‌های مالی می‌شد، اما این سیاست تغییر پیدا کرده و در حال حاضر نیز به همین شیوه است.

وی بیان کرد: در دنیای فرهنگ و هنر نباید محدودیت برای خودمان ایجاد کنیم و اینکه هنرمندی از مکانی دیگر بیاید و هنر خودش را اجرا کند، جای خوشحالی است و موافق تبادلات هنری هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تصریح کرد: از فعالان اقتصادی در حوزه چاپ و چاپخانه برای سرمایه‌گذاری با در نظر گرفتن خدمات و تسهیلاتی برای آن‌ها استقبال می‌کنیم و همچنین در نظر داریم که مکان‌های فرهنگی استان را به شیوه صحیح و درست به بخش خصوصی با فراهم کردن زمینه‌های لازم واگذار کنیم.

جلال قلعه شاخانی در پایان یادآور شد: در نظر داریم که هر شش ماه یک بار، جلساتی جهت همفکری و تصمیم‌گیری در خصوص اجرای سیاست‌های فرهنگی استان در شهرستان‌ها داشته باشیم و از روسای ادارات شهرستان‌ها خواست که پیگیر این جلسات باشند که در زمان مورد نظر برگزار شود.

گفتنی است؛ در این دیدار که جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان مریوان حضور داشتند ابتدا به بیان برخی مشکلات و سد‌های موجود در امور فرهنگی شهرستان مریوان اشاره شد و هرکدام از افراد به مشکلاتی دیگری همچون؛ مشکلات مالی، بیمه هنرمندان، پیچیده بودن و تعلل در اخذ مجوزها، باطل شدن برخی از مجوز برنامه ها، عدم حمایت مردم و مسئولین از سینما کوردستان مریوان، مسکن هنرمندان و ... اشاره کردند که در مورد هرکدام به صورت مفصل به بحث و گفتگو پرداخته شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات