رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان:
حجت الاسلام رضا هژبری گفت: یکی از موثرترین شیوه ها برای مقابله با آسیب‌های فناوری اطلاعات در فضای مجازی تربیت افراد براساس اخلاق اسلامی و دینی است که افراد از درون کنترل می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۸۸۶۲۴
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام رضا هژبری، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به رعایت اصل تقوا محوری در استفاده از فضای مجازی، تصریح کرد: یکی از موثرترین شیوه ها برای مقابله با آسیب‌های فناوری اطلاعات در فضای مجازی تربیت افراد براساس اخلاق اسلامی و دینی است که افراد از درون کنترل می‌شوند. یعنی التزام قلبی پیدا می‌کنند که به طرف کار‌ها یا موارد ناشایست نروند.
وی ادامه داد: به عبارتی خدای فضای حقیقی همان خدای فضای مجازی است قرآن کریم می‌فرماید خدایی که درجهان حقیقی براعمال ما نظارت دارد در فضای مجازی هم نظارت دارد.
هژبری افزود: در استفاده از فضای مجازی نباید به حدس وگمان اکتفا کرد اگر فردی خبری اورد در مورد آن تحقیق کنید پخش اخبار بدون تحقیق آن جایز نیست، چون هر محتوایی باید به اهلش گفته شود برخی‌ها ظرفیت هرمحتوایی را ندارند.
وی با بیان اینکه اینترنت در جامعه ما هنوز به دلیل تأخیر فرهنگی میان کاربران، کارکرد‌های اصلی و مهم خود را به دست نیاورده است افزود: وظیفه نخبگان و آگاهان به اینترنت و دل سوزان فرهنگ اسلامی و انقلاب این است که به کمک نشریه‌ها یا تألیف و ترجمه کتاب‌های کارآمد و به روز در این راه، چگونگی استفاده درست از این فضا را آموزش دهند.

ارسال نظرات