نماینده ولی فقیه در استان زنجان وامام جمعه زنجان :

بی تفاوت نبودن به امورات مسلمانان،یکی از نشانه های مسلمانی است

ویکی از نشانه های مسلمانی این است که به امورات مسلمانان بی تفاوت نبوده هرکس باید در حدواندازه خودش ونعمت هایی که خداوند به او داده در خدمت مردم باشدوشکر نعمت های الهی را بجای آوردبرای خدمت به دیگران تلاش کند.
کد خبر: ۸۹۸۸۶۲۵
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان زنجان  وامام جمعه  زنجان در همایش تجلیل از خیران همکار با کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه  وجدانهای آگاه از فقر ونداری مردم رنج می برند گفت:انسانهای خیر ونیکوکار با رهایی محرومان  و نیازمندان از فقر و محرومیت احساس آرامش می کنند. 

آیت اله شیخ علی خاتمی با بیان اینکه دین اسلام  دین رحمت ومحبت است،افزود: دین اسلام یک کفه ترازو واهتمام به امور مسلمین کفه دیگر ترازو است ویکی از نشانه های مسلمانی  این است که  به امورات مسلمانان  بی تفاوت نبوده  هرکس باید در حدواندازه خودش ونعمت هایی که خداوند به او داده  در خدمت مردم باشدوشکر نعمت های الهی را بجای آوردبرای خدمت به دیگران  تلاش کند.

وی به تفکر واندیشه امام خمینی (ره)در تاسیس کمیته امداد اشاره کرد واظهار داشت: حضرت امام  (ره)مردم به خصوص نیازمندان را ولی نعمت انقلاب معرفی کرد وپایه  کمیته امداد را با نیت پاک بنا نهاد.

آیت اله خاتمی در ادامه به همکاری مناسب خیران با کمیته امداد اشاره کرد وگفت:به همت کریمانه و صادقانه  انسانهای خیر،نیکوکار ودلسوز امروز کمیته امداد منشا خدمات بزرگ برای محرومان و نیازمندان جامعه شده است .

وی افزود : استقلال اقتصادی نیازمندان ره آورد فعالیت کمیته امداد در عرصه فقرزدایی بوده و از مهم ترین و موثرترین فعالیتهای این نهاد دراستان زنجان زمینه سازی برای خروج سالانه  تعدادی از مددجویان تحت حمایت خود با ایجاد اشتغال وتوانمند کردن از چرخه حمایت است.

 وی ادامه داد:ارزشمند ترین  خدمت کمیته امداد فراهم کردن بسترهای لازم برای کمک خیران به همنوعان خود است که لذتی بالاتر از مشارکت در رفع نیاز همنوع  نیست و انسان کمک کننده باید به  جهت این لذت خداوند را شکر گذار  باشد.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: یکی از کارهای  خوب  کمیته امداد این است که در مسجد و محله مراکز نیکوکاری ایجاد کرده که باعث ایجاد انس والفت بین فقیر وغنی شده است و فاصله طبقاتی  که یکی از ضربه های مهلک اجتماعی است را از بین برده وکم رنگ می کند  وکینه وعقده را به محبت وانس الفت  تبدیل می کند. 

 آیت اله خاتمی  با اشاره به حدیثی ازامام حسین(ع) که فرموده"هرچه قدر احتیاج مردم به شما بیشتر شود اززیادی نعمت است وباید شکر نعمت بجای اورید به خطبه 53نهج البلاغه  حضرت علی (ع) اشاره کد و گفت:امیر المومنین در خصوص مصرف مالیات  هر محله به مردمان نیازمند آن محل سفارش ونگاه بامحبت کارگزاران به نیازمندان را به آنان  توصیه کرده، فرموده علاوه برکارگزاران والی باید خودش هم به فقرا ونیازمندان سرکشی نماید چرا که لذت خاصی دارد.

گفتنی است، همایش تجلیل از خیران همکار با کمیته امداد استان زنجان با حضور نماینده محترم ولی فقیه وامام جمعه زنجان و مسئولان استانی برگزار شد.

لازم به ذکر است،  در این مراسم ازخیران  واعضای شبکه های نیکوکاری فعال استان زنجان و همکار با کمیته امداداین استان تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار