خبرهای داغ:
سردار علی فدوی گفت: بر اساس مصوبه جدید شورای عالی امنیت ملی که از طریق قرارگاه خاتم به ما ابلاغ شده، تمام کشورها از جمله آمریکا،‌ انگلیس، نیوزلند ملزم هستند از آبراهی که ما مشخص کرده‌ایم عبور کنند.
کد خبر: ۸۹۸۸۶۵۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، در بیست و پنجمین همایش ارگان های دریایی سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این‌که به کوری چشم دشمنان انقلاب اسلامی امسال 22 بهمن متفاوت داشتیم، اظهار کرد: باید همه مجموعه‌هایی که در دریا مسئولیت دارند به وظایف و تکالیف خود عمل کنند. نگذاریم موانع و مشکلات و منافع حقیرانه اشخاص منافع کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

 

وی ادامه داد:‌ ایران کشور بسیار بسیار بزرگی است و تاثیرگذاری‌های بسیاری در حوزه های مختلف داشته ایم و می توانیم تاثیرگذاری در دریا داشته باشیم.وی تصریح کرد:‌در مواقعی شاهد بودیم مجموعه حاکمیتی در حوزه دریا اعمال حاکمیت نکرده‌اند که در این صورت دنیا به ما می‌خندند. می‌گویند اینها باید در حوزه ای که اعمال  حاکمیت کنند، چرا نمی‌کنند.

وی با یادآوری این‌که مجموعه حاکمیتی برای کشتی‌های مرسک و آلپاین حاکمیت نکرد، گفت: الان روی خلیج فارس پرواز کنید می‌بینید که هیچ کشتی ملزم به رعایت محیط زیست نیست،  لکه‌های بزرگ کشتی خلاف مقررات در خلیج فارس ایجاد می‌شود و کسی به کسی نیست.

وی افزود: وقتی توسط مجموعه‌ چنین کشتی‌هایی اعمال حاکمیت می‌شود باید مجموعه حاکمیتی از چنین اقداماتی حمایت کنند.

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه با یادآوری این‌که همه مسئولان کشور به جز رئیس‌جمهوری از یک طرح گردشگری  در کیش حمایت و پشتیبانی کردند، اظهار کرد:‌ این در حالی بود که با تغییر مدیریتی در کیش این مجموعه ای به خاک سیاه نشسته است.  نمی‌شود توسعه دریایی پیدا کرد و با یک تغییر مدیریت همه اقدامات انجام شده بی اثر شود.

 فدوی با یادآوری این‌که مسئول کیش تغییر کرد و یکی دیگر آمد و به محض  انجام این تغییرات همه چیز به هم ریخت، گفت: در خلیج فارس در سخت‌ترین وجه ممکن اعمال حاکمیت کامل را کرده‌ایم، 10 سال است بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی از آبراهی که ما مشخص کرده‌ایم عبور می‌کنند و جرات نمی‌کنند از این مسئله تخطی کنند.

وی با بیان این‌که به لحاظ اعمال حاکمیت آمریکایی ها از ما تمکین می‌کند، افزود: بر اساس مصوبه جدید شورای عالی امنیت ملی که از طریق قرارگاه خاتم به ما ابلاغ  شده، تمام کشورها از جمله آمریکا،‌ انگلیس، نیوزلند ملزم هستند از آبراهی که ما مشخص کرده‌ایم عبور کنند.

 

وی با بیان این‌که اعلام این مسئله را باید سازمان بنادر و دریانوردی انجام دهد و  روال اداری و بین المللی نیز همین است،‌ اظهار کرد: در گذشته یک کشتی هندی را گرفتیم که علنا مخازن تعادل خودش را در منطقه لاوان خالی کرده بود، اما به چه سرنوشتی دچار شد. جالب بود سریع رها شد اما  دو سال کشتی ایرانی توقیف هندی ها بود آنهم به دلیل موضوع باطل تحریم‌ها.

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر این‌که از طریق هوا و دریا هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست را رصد کرده و آنرا مستندسازی می‌کنیم، افزود: اعمال حاکمیت را نمی توانیم اجرا کنیم، چراکه  باید سازمان بنادر و محیط ریست این کار را انجام دهد. آنها حکم بدهند ما به سرعت آنرا انجام می‌دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها