مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان:
کد خبر: ۸۹۸۸۶۵۸
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: هیچ ردی از حمله پلنگ به انسان در دربند تشویر طارم مشاهده نشده است و محیط بانان و کارشناسان این اداره کل با دقت تمام در پی یافتن آثار و علایم جا مانده از حمله پلنگ به دامدار طارمی هستند.

امجد باقریافزود: فرد مصدوم در بیان این رویداد دچار تناقض گویی هایی شده است که با حقیقت ماجرا چندان سنخیتی ندارد و تاکنون هیچ نشانه ای مبنی بر حمله پلنگ به مرد روستایی توسط عوامل محیط زیست طارم و زنجان یافت نشده است.

وی اظهارکرد: در پایش های صورت گرفته فقط یک قطره خون بر روی تخته سنگ های اطراف محل درگیری، مشاهده شده است در حالیکه دست چپ مصدوم، دچار خونریزی شدید شده بود که در این صورت باید در چند قدمی محل حادثه آثاری از خون بر روی زمین باقی می ماند.

باقری تصریح کرد: این مرد 49 ساله در تحقیقات مقدماتی مدعی بود که به منظور طبیعت گردی و با دست خالی به این منطقه رفته و مورد هجوم پلنگ قرار گرفته است اما در مصاحبه با خبرنگار یکی از رسانه های گروهی زنجان اعلام کرده که به منظور چوپانی گله گوسفندان خود به منطقه برده بود که آنها را در نقطه ای امن رها کرده و به این محل رفته است.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: وی در این گفت و گو اعلام کرده است که هنگام درگیری با این حیوان وحشی و درنده سلاح شکاری به همراه داشته است و هرچند می توانسته پلنگ مهاجم را هدف گلوله قرار دهد اما به خاطر ترس از آسیب به جانور، اینکار را نکرده که اگر این ادعا درست باشد در این صورت این عمل نامبرده شایسته تقدیر است.

باقری با بیان اینکه همراه داشتن سلاح شکاری به معنی آماده شدن برای شکار است و حمل سلاح نیز جرم تلقی می شود، ادامه داد: با این وجود به نظر میرسد که این فرد آسیب دیده به قصد شکار به این منطقه رفته است و به احتمال زیاد فرد یا افراد دیگری نیز با او همراه بوده اند و براساس تحقیقات صورت گرفته نیز، چرای دام در کار نبوده است.

وی افزود: شکی نیست که محل زخم ها، جای پنجه و چنگ حیوان است اما برای اثبات اینکه این حیوان مهاجم پلنگ بوده است یا نه، باید به دنبال کشف آثار و علایم برجای مانده از این حیوان بود.

باقری ادامه داد: حال عمومی مصدوم رضایتبخش است اما به منظور مداوا و درمان کامل، در بیمارستان آیت الله موسوی بستری است و عوامل حفاظت محیط زیست، آرزوی بهبود سریع و سلامتی ایشان را دارند.

باقری از عموم مرم خواست به تنهایی به طبیعت به ویژه مناطق صخره ای و دربندها نروند چراکه احتمال خطر وجود دارد و به حتم رفتن به قلمرو حیات وحش ریسک بسیار بالایی است.

 

ارسال نظرات