خبرهای داغ:
کاشان، شهر خانه های تاریخی و نماد معماری اصیل ایرانی اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۸۸۶۸۵
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴

احیای 200 خانه تاریخی در کاشان

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان؛ وجود 800 خانه تاریخی و ثبت ملی بیش از 100خانه در فهرست آثار تاریخی کشور، کاشان را شهر خانه های اصیل ایرانی کرده است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان با اشاره به نهضت احیای خانه ها در این شهرستان گفت: 60خانه تاریخی هم اکنون در این شهرستان در حال مرمت است که تا سال آینده بازسازی و آماده بازدید گردشگران می شود.
محسن جاوری افزود:سالانه 500هزار گردشگر داخلی و خارجی از این خانه ها بازدید و نزدیک به 100هزار نفر هم در این مکان های تاریخی اقامت می کنند.
وی با اشاره به مرمت و احیای نزدیک به 200 خانه در کاشان از سال 73 تا کنون افزود: به منظور جذب درآمدهای حوزه گردشگری و معرفی سبک زندگی اسلامی ایرانی تاکنون 17 خانه تغییر کاربری داده اند و به اقامتگاه سنتی تبدیل شده اند.
وی گفت: 23 خانه ی تاریخی دیگر هم در کاشان پس از مرمت در حال تغییر کاربری است که توانسته اشتغال نزدیک به هزار کاشانی را فراهم کند.
قرارگیری خانه های تاریخی عامری ها، ایرانی، منوچهری، مهینستان راهب در بین اقامتگاه های برتر جهان و 10 اقامتگاه برتر غرب آسیا نشان از استقبال گردشگران به ویژه خارجی ها از این اماکن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها