چه کسی برای اولین‌بار در جمهوری اسلامی درخواست رفراندوم داد؟+ عکس

این که برخی از روزنامه ها می کوشند بگویند در جمهوری اسلامی امروز یک بحران است و راه حل این بحران را در رفراندوم یا چیزهای دیگر جست و جو می کنند این کارها اصلا به منظور ایجاد بحران صورت می گیرد.
کد خبر: ۸۹۸۸۷۱۳
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
 
 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از مشرق نیوز، دیروز بار دیگر بحث درخواست  برای برگزاری رفراندوم در رسانه ها داغ شده است.

 برای اولین بار پس از انقلاب چه کسی این درخواست را مطرح کرد ؟

مراجعه به آرشیو مطبوعات سال ۶۰ نشان می دهد این فرد کسی جز ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور وقت نبود …

بازتاب پیشنهاد رفراندوم بنی صدر

پاسخ شهید بهشتی به نقل از روزنامه انقلاب اسلامی ۷ خرداد ۱۳۶۰ نیز که به پیوست قابل مشاهده می باشد جالب توجه است.

 

در ادامه پاسخ شهید بهشتی به این درخواست را به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی ، ۷ خرداد ۱۳۶۰ ، صفحات ۲ و ۵ مرور میکنیم ؛

پاسخ شهیدبهشتی به درخواست رفراندوم بنی صدر

طرح مسئله رفراندوم درست به منظور تضعیف جمهوری اسلامی ، تضعیف قانون اساسی ، مجلس و دولت است و ملت ما باید توجه داشته باشد که امروز بحمدالله اکثریت قاطع قوه مقننه ، دولت و قوه قضائیه و نهادهای انقلاب این ها همه هم فکر و یکپارچه هستند و این نعمت بزرگی است .

این که برخی از روزنامه ها می کوشند بگویند در جمهوری اسلامی امروز یک بحران است و راه حل این بحران را در رفراندوم یا چیزهای دیگر جست و جو می کنند این کارها اصلا به منظور ایجاد بحران صورت می گیرد.

 

بحرانی وجود ندارد در کشوری که در حال جنگ با دشمن است و از آغاز پیروزی انقلاب همواره درگیر جنگ های موضعی بوده و امروز هم نزدیک به 9 ماه است که درگیر جنگ تمام عیار در طول یک جبهه وسیع است مشکلات هست اما اگر مشکلات را مقایسه کنیم با شرایط موجود آن وقت ملت ما در خواهد یافت که در نتیجه هماهنگی دولت و قوه قضائیه و نهادهای انقلاب تا این اندازه توفیق به دست آمده که با نیروی خود مردم و حضور خود مردم و فعالیت هماهنگ مسئول ها و نهادها تا این اندازه موفق باشند.

هر حرکت و آوازی که بخواهد این همبستگی را خدشه دار بکند به زیان ملت و انقلاب است و ملت باید در برابر آن هوشیارانه عمل کند و قوه قضائیه وظیفه دارد که در برابر این گونه جریان های انحرافی و خطرناک وظیفه اش را قاطعانه انجام دهد. "جمهوری اسلامی ، ۷ خرداد ۱۳۶۰ ، صفحه ۲ و ۵"

ارسال نظرات