مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان:

پرداخت ۲۸۰ میلیارد تومان وام ازدواج به زوج‌های لرستانی

مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان با بیان اینکه ۴۲۰۰ زوج لرستانی در نوبت دریافت وام ازدواج هستند، گفت:۲۸۰ میلیارد تومان وام ازدواج به زوج‌های لرستانی پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۹۸۸۷۴۷
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی یاور عزیزپور امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهارداشت: میزان سرانه ورزشی استان لرستان ماحصل زمان طولانی است، ولی در دولت یازدهم یک خیزش و جهش خوبی داشت به طوری که گام‌های خوبی برای جبران بخشی از عقب ماندگیمان برداشته شد.

وی با بیان اینکه سرانه ورزش استان در دولت یازدهم حدود ۷ سانتی متر افزایش پیدا کرد، افزود: با توجه به اعتبارات خوبی که از منابع استانی و ملی داریم برای پروژه‌های عمرانی اخذ می‌کنیم امیدواریم در دولت دوازدهم نیز بتوانیم این جهش را به شکلی تکرار کنیم و بیش از ۷ سانتی متر اضافه شود تا فاصله ۲۳ سانتی متری که با میانگین ملی داریم جبران شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان در رابطه با اعتبارات سرانه ورزشی استان نیز عنوان کرد: اعتباری مصوب حوزه عمرانی استان حدود ۸۱ میلیارد تومان است، اما این اعتبار ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا نمی‌کند، در سنوات گذشته نیز به همین شکل بوده، آنچه که مصوب است با آنچه تخصیص پیدا می‌کند فاصله دارد، اما تلاش می‌کنیم با توجه به افزایش اعتبار مصوب افزایش تخصیص را نیز داشته باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به اتفاقات خوبی که در اعتبارات ملی و استانی دارد می‌افتد امیداواریم با دست بازتری بتوانیم به پروژه‌های عمرانی را آنطور که به مردم وعده دادیم پیگیری و اجرایی کنیم.

عزیزپور تصریح کرد: با افتتاح پروژه‌های ورزشی که در دست ساخت داریم، سرانه ورزشی استان به بیش از ۶۲ سانتی متر می‌رسد و با توجه به اینکه بخش خصوصی و برخی از دستگاه‌های اجرایی استان در راستای توسعه زیر ساخت‌های ورزشی فعالیت دارند قاعدتاً این فاصله ۲۳ سانتی متر تا پایان افتتاح این پروژه‌های ورزشی به زیر ۲۰ سانتی متر می‌رسد.

وی در رابطه با پرداخت وام ازدواج به زوج‌های جوان نیز خاطرنشان کرد: در بحث پرداخت وام ازدواج سال ۹۵ عملکرد بسیار خوبی داشتیم، بانک‌های عامل بانک و بانک ملی در استان خوب عمل کردند و خوشبختانه بیش از آنچه که انتظار داشتیم وام اعطا شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان لرستان با بیان اینکه ۳۳۳ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به زوج جوان اعطا شده است، گفت: در بدو ورود افراد در صف حدود ۳۲ هزار نفر بودند که تعداد آن‌ها به سه هزار نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه آمار متقاضبان وام ازدواج سالانه افزایش پیدا می‌کند، اظهارداشت: بانک‌های عامل در لرستان تا حدود یک ماه و نیم گذشته ۲۸۰ میلیارد تومان وام پرداخت کردند و این عدد علی رغم اینکه افزایش پیدا کرده بود اکنون به ۴ هزار و ۲۰۰ نفر در صف رسیده است.

عزیزپور افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده مشخص است عمده کسانی که در صف انتظار هستند یا در تامین وثیقه مورد نیاز مشکل دارند و یا پس از ثبت نام پیگیر دریافت وام خود نشده‌اند، چون بانک‌های استان و منابع این امکان را دارد که به هر کدام از زوج‌های جوان که رجوع کنند وام ازدواج پرداخت کند.

وی عنوان کرد: تعداد محدودی از متقاضیان وام ممکن است در شعبی باشند که منابع آن‌ها کم است که با این وضعیت قاعدتاً نباید صف انتظاری شکل بگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات