روسای شعب بانک توسعه صادرات یاسوج و بوشهر عملکرد ده ماهه این را مثبت ارزیابی کرده و چگونگی ارایه تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار بخش تولید صادرات محور را تشریح کردند.
کد خبر: ۸۹۸۸۷۴۹
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، روسای شعب بانک توسعه صادرات یاسوج و بوشهر عملکرد ده ماهه این را مثبت ارزیابی کرده و چگونگی ارایه تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار بخش تولید صادرات محور را تشریح کردند.

 
بانک توسعه صادرات ایران بعنوان تنها اگزیم بانک ایران، رسالت خود در راستای حمایت از صادرات غیر نفتی را از طریق شعب این بانک در استان های مختلف کشور دنبال می کند. در چهلمین سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اگزیم نیوز در گفتگو با روسای شعب یاسوج و بوشهر عملکرد ده ماهه این شعب را مورد بررسی قرار داده است.

بانک توسعه صادرات ایران، شعبه بوشهر طی یکسال گذشته تسهیلات ارزان قیمت با نرخ 11 درصد از محل منابع صندوق توسعه ملی در اختیار مشتریان این بانک قرار داده است.محمد افلاکی روش رئیس بانک توسعه صادرات بوشهر حجم این تسهیلات را 178 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این تسهیلات اکثرا به شرکت های تولیدی صادرات محور در بخش فرآوری و بسته بندی انواع آبزیان، سنگ و گچ تخصیص داده شده و در سال جاری نیز با اعلام بسته حمایتی از توسعه صادرات غیر نفتی از محل منابع تلفیقی بانک و صندوق توسعه ملی تسهیلات با نرخ 13.5 ال 14.5 درصد پرداخت شده است.

وی با اشاره به سپرده گذاری 1500 میلیارد ریالی بانک از محل صندوق توسعه ملی در مناطق مشمول اعمال نرخ ترجیحی گفت: این تسهیلات با نرخ 12 درصد به سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در مناطق مشمول اعمال نرخ ترجیحی در شهرستانهای تنگستان، جم، دیر، کنگان، خارک، ارم، بوشکان، سعدآباد، شبانکاره، طوج و کاکی در استان بوشهر اختصاص داده شده است.

محمد افلاکی روش در ادامه خاطرنشان کرد فعالین حوزه دانش بنیان نیز با ارائه صورت های مالی حسابرسی شده، داشتن نسبت مالکانه 20 درصد به بالا و عدم مانده بدهی نزد صندوق می توانند از تسهیلات 12 درصد استفاده کنند و در غیر اینصورت می توانند از تسهیلات 18 درصدی از محل منابع بانک بهره مند شوند که البته با توجه به رتبه اعتباری مشتری، نوع وثیقه و میانگین وزنی حساب صادرکننده نمونه استانی یا ملی نرخ این تسهیلات برای آنها تا 16 درصد کاهش خواهد یافت.

رییس بانک توسعه صادرات بوشهر از 21 میلیارد ریال اعتبار اسنادی داخلی در ده ماهه نخست سال جاری در این شعبه خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال قبل در همین مدت 100 درصد افزایش داشته است؛ همچنین امسال از بین 51 صادرکننده نمونه ملی در سطح کشور، دو صادرکننده از مشتریان شعبه بانک توسعه صادرات ایران شعبه بوشهر هستند که برای آنها تسهیلات ویژه از جمله کاهش نرخ سود تسهیلات، 1.5 برابر سقف اعتباری شعبه، تسریع در بررسی پرونده اعتباری و در اولویت قرار دادن بررسی پرونده های اعتباری در نظر گرفته شده است

رئیس بانک توسعه صادرات ایران شعبه یاسوج نیز در گفت و گو با اگزیم نیوز گفت: بانک توسعه صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1387 فعالیت خود را در استان آغاز نموده و در طی فعالیت 9 ساله خود ، با شناسایی و جذب واحد های تولیدی صادراتی و غیر صادراتی ، فعالین اقتصادی و بازرگانان استان ، خدمات بانکی و اعتباری مناسبی جهت افزایش صادرات غیر نفتی استان و کشور نموده است.

صیدطاهر دارآفرین با اشاره به اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی، فعالیت های این بانک در دوران پسا برجام مثبت ارزیابی شده است گفت: مانده تسهیلات شعبه یاسوج در دی ماه 96 در مقایسه با چهار سال گذشته نزدیک به چهار برابر رشد داشته است.

رئیس بانک توسعع صادرات یاسوج اظهار داشت: در سال جاری نیز در بخش پرداخت تسهیلات غیر مستقیم برای رفع موانع رونق و تولید در جایگاه ششم در بین بانکهای استان می باشیم

وی افزود: قابل ذکر است میزان تسهیلات پرداختی در از سوی این بانک به فعالین اقتصادی استان در 10ماهه سال 1396 نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 16درصدری برخوردار است.

به گفته دارآفرین مهمترین پروژه های تأمین مالی شده توسط بانک توسعه صادرات ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد، طرح پتروشیمی گچساران به مبلغ 150 میلیون یورو و شرکت تولیدی صادراتی سپاهان موکت است که تاثیر قابل توجهی بر تولید و اشتغال استان داشته اند.

 
 
ارسال نظرات