کارگاه آسیب های اجتماعی با موضوع تربیت جنسی فرزند به همت حوزه بسیج خواهران کوثر 3 اراک در روز شنبه 30 دی ماه و با سخنرانی خانم کریمی مشاور خانواده برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۸۸۰۳
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷

به گزارش باشگاه خبرنگاران خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ کارگاه آسیب های اجتماعی با موضوع تربیت جنسی فرزند به همت حوزه بسیج خواهران کوثر 3 اراک در روز شنبه 30 دی ماه و با سخنرانی خانم کریمی مشاور خانواده برگزار شد.

خبر گزاری حوزه بسیج خواهران کوثر سه؛ در این کارگاه خانم کریمی برای والدین دانش آموزان دبستان علامه حلی با توجه به تربیت جنسی فرزندان بیان داشت: تربیت جنسی در کنار انواع تربیت اجتماعی، اخلاقی و مذهبی، یکی از مهمترین موضوعات در خانواده است. تربیت جنسی، تنها محدود به دوران کودکی و نوجوانی نیست بلکه در تمام دوره های زندگی از جمله بزرگسالی و سالمندی هم نیازمند دریافت آموزش هایی در این باره هستیم.

وی افزود: کنجکاوی های کودکان نشاندهنده رشد ذهنی و شناختی آنهاست. کودکان نیازمند دریافت اطلاعات درست و دقیق در مورد سوالات و کنجکاوی هایشان هستند.

کریمی تصریح کرد: اگر والدین نسبت به پرسش ها و کنجکاوی های جنسی کودکان واکنش های مناسب، طبیعی و متناسب با ظرفیت و ادراک شناختی آنها به دور از مخفی کاری و سرکوب داشته باشند، خطر منحرف شدن ذهن کودکان نسبت به مسائل جنسی، کاهش پیدا می کند؛ چرا که کنجکاوی کودک در وهله نخست، صرفا جنبه آشنایی با این مسائل را دارد اما وقتی برخورد والدین با سرکوب و ممنوعیت همراه می شود، ممکن است که این کنجکاوی معمولی، جنبه جنسی پیدا کرده و در نهایت زمینه ساز انحراف اخلاقی شود.

مشاور تربیتی بیان داشت: آشنایی والدین با مراحل رشد جنسی کودکان و نوجوانان و چگونگی برخورد مناسب و سازنده با نیازها و ویژگی های روان شناختی و زیست شناختی این گروه سنی، می تواند سلامت جنسی آنها را در مراحل بعدی زندگی تامین کند.

وی اظهار داشت: آموزش های زودرس، شتابزده و ناشیانه مسائل جنسی به کودکان، همان اندازه آسیب زا خواهد بود که این آموزش ها با تاخیر، پنهان سازی یا نادیده گرفتن همراه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات