پریسا محمدی
به همت حوزه مقاومت بسیج کوثر 3 اراکغ
جلسه طرح آگاه سازی خانواده ها برای خانواده های دانش آموزان مدرسه شرافت افتخار واقع در خیابان قنات در روز شنبه 30 دی ماه توسط حوزه بسیج خواهران کوثرسه و سخنرانی خانم کریمی مشاور تربیتی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۸۸۰۴
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲

به گزارش باشگاه خبرنگاران بسیج استان مرکزی از اراک؛ جلسه طرح آگاه سازی خانواده ها برای خانواده های دانش آموزان مدرسه شرافت افتخار واقع در خیابان قنات در روز شنبه 30 دی ماه توسط حوزه بسیج خواهران کوثرسه و سخنرانی خانم کریمی مشاور تربیتی برگزار شد.

در این کارگاه خانم کریمی برای مادران دانش آموزان مدرسه شرافت افتخار با توجه به معضلات اجتماعی در عصر حاضر بیان داشت: از عوامل مهم انحرافات نوجوانان و جوانان بی‌توجهی والدین در تربیت مذهبی آنان است. والدین باید از همان دوران کودکی و متناسب با شرایط سنی کودک، به تربیت مذهبی آنان همت گمارند.

وی افزود: در خانواده‌های که مسایل مذهبی رعایت نمی‌شود و والدین نسبت به حجاب و نماز و... بی‌اعتنا هستند، طبعاً میزان آسیب‌پذیری و یا گرایش فرزندان به انحرافات اخلاقی ، افزایش می‌یابد. حتی اگر والدین خود به مسایل مذهبی پایبند باشند ولی در مورد فرزندان بی‌اعتنایی کنند و اهمیت و ضرورت نماز و حجاب را به آنان گوشزد نکنند، فرزندان علاقه‌ای به حجاب و نماز نخواهند داشت.

کریمی در ادامه اظهار داشت: همان‌گونه که بی‌اعتنایی والدین زمینه گرایش نوجوانان به انحرافات اخلاقی را افزایش می‌دهد، برخوردهای نسنجیده، منفی و نادرست آنان نیز باعث دلزدگی و دوری نوجوانان از مذهب می‌شود.

مشاور تربیتی تصریح کرد: اگر والدین در دوران کودکی فرزند بیش از اندازه سختگیری کند و او را به صورت غیرمنطقی و بدون مقدمه زمینه سازی مجبور به رعایت حجاب و اقامه نماز نماید و در صورت عدم رعایت آن، تنبیه کند، این موجب می‌شود که فرد نگرش منفی نسبت به نماز و حجاب پیدا نموده در دوران نوجوانی و جوانی که تا حدودی مستقل می‌شوند، از نماز و حجاب متنفر شود. در این‌گونه موارد نماز و حجاب با تنبیه و اعمال خشونت والدین تداعی می‌کند و موجب دوری فرد از مذهب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات