خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه در نشستی با بیان اینکه عملیات ساخت فاز سوم فولاد میانه آغاز شده است، اظهار کرد: با تکمیل این فاز، زنجیره صنعت فولاد در میانه تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۸۸۸۱۲
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

   به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حمید شکری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و 750 نفر در بخش صنعت میانه شاغل هستند، گفت: فولاد، نخستین صنعت پر رونق در این شهرستان بوده و حال درصدد افزایش و توسعه صنعت فولاد در میانه هستیم و فاز سوم صنعت فولاد میانه در حال ساخت است که در قالب ایجاد کارخانه ذوب انجام می‌گیرد و با افتتاح این بخش می توان گفت که زنجیره فولاد در این شهرستان در حال تکمیل شدن است.

   وی افزود: با راه‌اندازی فاز نخست فولاد میانه، 550 نفر مشغول به کار شده بودند و اخیراً با افتتاح فاز دوم این طرح، 350 نفر دیگر به به افراد شاغل در این مجموعه اضافه شده اند، علاوه بر این‌ها کارخانه‌ای در زیرمجموعه ایران‌خودرو داریم که در این مجموعه 150 نفر مشغول به کار هستند و حال در صدد آن هستیم که در این مجموعه گیربکس خودروی سمند را نیز تولید کنیم.

  شکری با اشاره به اینکه برخی از زیرساخت‌های شهرستان میانه منحصربه‌فرد هستند، اظهار داشت: 33 درصد آب‌های سطحی آذربایجان شرقی در میانه قرار دارد و به لحاظ وسعت این شهرستان حدود 120 هزار هکتار زمین مستعد برای کشاورزی در میانه داریم و سالانه 200 هزار تن سیب از باغات میانه برداشت می شود که جزو میوه‌های مرغوب استان محسوب شده و در عین حال منحصر به فرد هستند.

   وی از افتتاح 36 طرح در حوزه‌های مختلف با اعتبار 47 میلیارد و 500 میلیون تومان در دهه فجر امسال در میانه خبر داد و گفت: یکی دیگر از طرح ‌های میانه که در سطح استان نمونه محسوب می‌شود طرح نیروگاه بادی است که اکنون روند ساخت این نیروگاه با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی ادامه دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این نیروگاه، شهریورماه سال آینده افتتاح و به شبکه برق‌رسانی متصل می‌شود و سرمایه‌گذاری در این پروژه عظیم حدود 350 میلیارد تومان است.

   شکری همچنین از راه‌اندازی گاوداری 6000 رأسی توسط بنیاد مستضعفان در میانه خبر داد و افزود: همه مراحل لازم را برای ایجاد گاوداری 6 هزار رأسی را پشت سر گذاشته‌ایم و زمین لازم تأمین و اعتبار اولیه 5 میلیارد تومانی نیز تخصیص‌یافته است که انشاء الله به‌زودی شاهد کلنگ زنی این طرح در میانه خواهیم بود.

   وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در میانه فراهم است، گفت: متأسفانه عمده مشکل ما در این شهرستان در حوزه راه‌های ارتباطی است.   

ارسال نظرات
پر بیننده ها