در جلسه ماهانه ائمه جماعات و مسئولان شهرک کیانشهر در مسجد حضرت رقیه (س) مطرح شد؛
خبرگزاری بسیج: جلسه ماهانه علما، ائمه جماعات و مسئولان شهرک کیانشهر در مسجد حضرت رقیه (س) برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۸۸۱۹
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حمید ستاری، مدیر فرهنگی و عضو هیات امنای مسجد حضرت رقیه (س) در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی اظهار داشت: جلسه تعامل مسئولان منطقه به منظور و بحث و بررسی و تبادل نظر پیرامون مشکلات مساجد و نیز امنیت، موضوعات فرهنگی، آموزشی و برنامه های مختلف در جهت ارتقاء سطح امنیت، فرهنگ و آموزش شهروندان بویژه جوانان برگزار شد.

ستاری با اشاره به اینکه هیات امنای مسجد همیشه در خدمت برنامه های مسجد و پا به رکاب ولایت بوده اند، افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی تاکید زیادی بر حفظ مساجد داشتند و مساجد را سنگر دانسته اند. پیرو تحقق منویات مقام عظمای ولایت، جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مسجد از سیاست های امام جماعت و هیات امنای مسجد بوده است که در این راستا، با تعاملی که با مدارس همجوار داشته ایم دانش آموزان در مراسم نماز جماعت شرکت می کنند و از این طریق با فضای مسجد آشنا می شوند و این حرکت مهم فرهنگی باعث می شود که آنها در محیطی پر از آسیب که مقام معظم رهبری بارها نسبت به هجمه فرهنگی و تهاجم فرهنگی هشدار داده اند، مصون بمانند و این حرکت فرهنگی مطمئنا پاسخ خواهد داد.

وی ادامه داد: اکثریت قاطع شهدا چه شهدای دوران دفاع مقدس و چه شهدای مدافع حرم بچه های مسجد هستند و وظیفه ما حفاظت از جوانان است و باید تلاش کنیم آنها را به سمت مساجد جذب کنیم که خوشبختانه با تلاش های حجت الاسلام والمسلمین یونس ستاری، امام جماعت مسجد، جوایزی برای اهدا به این جوانان تهیه شده و سعی می کنیم که آنها خاطره ای خوش از مسجد در ذهن خود داشته باشند.

وی همچنین، تشکیل حلقه های صالحین، اعزام جوانان به اردوهای زیارتی و سیاحتی قم، جمکران، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، مشهد و مرقد مطهر امام خمینی(ره) را از دیگر برنامه های فرهنگی این مسجد عنوان کرد و گفت: سعی کرده ایم در حد توان ماهانه 500 هزار تومان کمک هزینه به جوانان اعضای حلقات صالحین پرداخت کنیم.  

وی با اشاره به اهمیت آموزش قرآن در مهد ها، با هدف تربیت نسل قرآنی تراز اسلام  خاطرنشان کرد: یک مهد قرآنی و پیش دبستان با 60 نفر کودک داریم که در حدود 15 هزار تومان شهریه در مهد و 20 هزار تومان در پیش دبستانی دریافت می کنیم که در مقابل هزینه های 400 هزار تومانی سایر مهد ها مبلغ ناچیزی است.

همچنین یک موسسه خیریه داریم که 150 خانواده نیازمند را زیر پوشش دارد و سبد کالا و نیازمندی های اساسی از جمله گوشت، حبوبات و سایر مایحتاج آنها را در مقاطع مختلف سال تامین می کنیم.

وی توزیع 4000 بسته ساندویچ در راهپیمایی بزرگ جاماندگان اربعین و برپایی ایستگاه های صلواتی در مراسم مختلف ملی مذهبی را از دیگر خدمات این مسجد اعلام کرد.

این جلسه با حضور سرهنگ موسوی رئیس کلانتری 158 کیانشهر، حجت الاسلام و المسلمین میرکریمی، مسئول رسیدگی به امور مساجد مناطق 14 و 15 تهران و جمعی از علما، روحانیون و ائمه مساجد منطقه در مسجد حضرت رقیه (س) کیانشهر برگزار شد.

ارسال نظرات