خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مطرح کرد

عرضه 22 هزار کتاب به زبان عربی در نمایشگاه کتاب دین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: کشورهای لبنان، سوریه، عراق و اردن به صورت مستقیم در نمایشگاه کتاب دین حضور دارند و 22 هزار عنوان کتاب به زبان عربی در نمایشگاه عرضه می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۸۸۶۲
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب دین در استان اظهار کرد: بخش اعظم کار اجرایی این نمایشگاه توسط بخش خصوصی صورت گرفت و از حدود 9 ماه پیش برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه کتاب دین آغاز شد، به دنبال قرار گرفتن این نمایشگاه در تقویم نمایشگاه‌های کشورهای اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب دین در 25 بهمن با حضور یکی از مراجع تقلید و وزیر ارشاد افتتاح خواهد شد، کشورهای لبنان، سوریه، عراق و اردن به صورت مستقیم در نمایشگاه کتاب دین حضور دارند و 22 هزار عنوان کتاب به زبان عربی در نمایشگاه عرضه می‌شود. ناشران داخلی هم 25 هزار عنوان در نمایشگاه کتاب دین عرضه خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: به دنبال عرضه تازه‌های کتاب در نمایشگاه کتاب دین هستیم و تاکید کردیم که کتاب‌های چاپ سال 2012 به بعد در نمایشگاه عرضه شود، یک میلیارد و 300 میلیون تومان یارانه به نمایشگاه کتاب دین اختصاص پیدا کرد و با این یارانه به اقشار مختلف به خصوص دانشجویان و محققان دینی بن ارائه می‌شود.

حسینی کاشانی با اشاره به بررسی کتاب‌های نمایشگاه کتاب دین اظهار کرد: کتاب‌های این نمایشگاه از پیش بررسی شده است تا به لحاظ تازه بودن و بعد محتوایی مشکلی نداشته باشند، کتاب‌های نمایشگاه کتاب دین فقط مربوط به کتاب‌های دین اسلام است.

وی ادامه داد: در نمایشگاه کتاب دین به افراد معمولی 100 هزار تومان بن، به دانشجویان لیسانس 150 هزار تومان بن و حداکثر تا 500 هزار تومان بن به محققین دینی داده خواهد شد، کتاب‌ها در این نمایشگاه با 20 درصد تخفیف عرضه می‌شود و بن هم 20 درصد قیمت یک کتاب را پوشش خواهد داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: 6 نفر به عنوان راهنما در نمایشگاه کتاب دین و نمایشگاه کتاب استان به مردم برای پیدا کردن کتاب‌ها کمک خواهند کرد.

ارسال نظرات