تاکید دوباره مکرون بر حمایت از مذاکرات برای تحت نظارت قرار دادن برنامه موشک‌های بالستیک ایران

رئیس‌جمهور فرانسه در جدیدترین اظهارات خصمانه‌اش علیه کشورمان، بر حمایت خود از گفتگو‌ها برای تحت نظارت قرار دادن برنامه موشک‌های بالستیک ایران تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۸۹۰۰۴
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج  به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، روز سه‌شنبه با طرح این ادعا که «ما فعالیت‌های بالستیک ایران یا آنچه را که با ایران مرتبط است همزمان در یمن و همچنین در سوریه شاهد هستیم، که یک منبع بی‌ثبات‌کننده و مسئله‌ساز برای امنیت چند متحد ما به حساب می‌آید»، بر حمایت خود از دور جدید مذاکرات برای تحت نظارت قرار دادن ایران در زمینه بالستیک تاکید کرد.

او گفت: «این برای امنیت منطقه ضروری است و ما باید ساز و کار تحریم و کنترل مناسب داشته باشیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی مغرضانه افزود:«امروز هر نوع حل و فصل اوضاع از راه نظامی اشتباه است و ما تاکنون فرصت‌های زیادی را درباره موشک‌های بالستیک و سیاست منطقه‌ای ایران از دست داده‌ایم.»

او در ادامه اظهاراتش گفت فرانسه برگزاری نشستی را درباره سوریه در هفته‌های آتی با هدف ریشه‌کنی فعالیت‌های بالستیک در داخل این کشور خواستار است.

مکرون در پاریس در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «در چنین شرایطی من برگزاری نشستی را در هفته‌های آتی درباره سوریه به منظور ریشه‌کنی فعالیت‌های بالستیک در داخل این کشور خواستارم موضوعی که همه قدرت‌های منطقه را به خطر می‌اندازد و یک رویکرد قابل حمایت درباره سرنوشت سیاسی سوریه به حساب می‌آید.»

رئیس جمهور فرانسه این اظهارات را در واکنش به تشدید تنش بین کشور‌های منطقه بیان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات