رییس دانشگاه آزاد اسلامی در اجتماع بزرگ اساتید بسیجی:

دانشگاه علاوه بر وظیفه علمی باید در تعمیق معرفت و فرهنگ پیشگام باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز دانشگاه علاوه بر وظیفه علمی باید در تولید و تعمیق علم، معرفت و فرهنگ پیشگام باشد. امروز در جهان دانشگاه را به عنوان ستون برپا کننده هر تمدنی می دانند.
کد خبر: ۸۹۸۹۰۴۳
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، دکتر رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اجتماع بزرگ اساتید بسیجی این دانشگاه گفت: من از تجمع اساتید مومن و انقلابی انرژی می گیرم و در این مجلس به باور ما می توانیم نزدیک تر می شوم.

وی با اشاره به تاریخ تشکیل سازمان بسیج و برکات آن در انقلاب اسلامی تصریح کرد: سازمان بسیج به فرمان امام راحل تشکیل و با هدایت های مقام معظم رهبری فعالیت می کند. امروز بسیج در اقشار مختلف به ویژه اساتید فعالیت دارد و انسان در این رابطه احساس غرور کرده و دشمن را پست می بیند.

دکتر رهبر افزود: ما در دانشگاه آزاد اسلامی هیچ گاه خود را مستغنی نمی دانیم و همواره دست ما برای یاری گرفتن به سوی اساتید باز است تا بتوانیم در تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی گامی موثر برداریم.

وی با اشاره به سخنان بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران پیرامون اهمیت دانشگاه گفت: امام خمینی (ره) فرمودند دانشگاه مرکز سعادت و شقاوت دشمنان یک ملت است. بر همین اساس دانشگاه غیر اسلامی می تواند یک ملت را به عقب برگرداند. از نظر امام راحل دانشگاه پایگاه انسان سازی است که می تواند شعار کلیدی انقلاب اسلامی یعنی استقلال از سلطه بیگانگان را تحقق بخشد.

دکتر رهبر عنوان کرد: امروز دانشگاه علاوه بر وظیفه علمی باید در تولید و تعمیق علم، معرفت و فرهنگ پیشگام باشد. امروز در جهان دانشگاه را به عنوان ستون برپا کننده هر تمدنی می دانند لذا نقش تمدن سازی دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وظایفی که دانشگاه باید در راستای نقش تمدن سازی اش ایفا کند گفت: برای اینکه دانشگاه تمدن ساز شود باید محیطی هوشمند، خلاق با حضور اساتید و دانشجویان با بصیرت فراهم کنیم. در واقع دانشگاه معنویت گرا و عدالت محور می تواند نقش تمدن سازی ایفا کند.

وی افزود: توجه به علوم انسانی در دانشگاه یکی از مهمترین وظایف برای تحقق نقش تمدن سازی آنهاست. اما متاسفانه ما در زمینه علوم انسانی ضعیف کار کردیم و در مقابل بیگانگان ما را مسخ فرهنگی کرده اند که نباید از این حوزه غافل شد.

دکتر رهبر در پایان خاطرنشان کرد: اولویت ما در دانشگاه آزاد توجه به فرهنگ و دانشجو پروری است و سعی داریم دانشجویان ضمن آشنایی با علوم جهت دار افرادی فرهیخته و با بصیرت تربیت شوند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار