مخترع بسیجی در گفت‌وگو با «بسیج»

هیچ نهادی از طرحم حمایت نکرد

مخترع سیستم جدید لوله‌کشی آب سرد و گرم خودرو بیان داشت: با وجود نامه‌نگاری‌های مکرر هیچ نهادی حاضر به حمایت مالی نشد و حتی خودرویی در اختیار من نگذاشتند که سیستم را به طور آزمایشی در آن نصب کنم.
کد خبر: ۸۹۸۹۰۸۶
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

مجید تشرفی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ در خصوص اختراع خود بیان داشت: جهت رفاه حال سرنشینان خودرو با طرحی جدید، لوله‌کشی آب سرد و گرم داخل کابین خودرو سبک و سنگین با مخزنی که قابلیت ذخیره 3/5 متر مکعب آب را دارد و دارای یک کلید خنک و گرم کردن آب را تولید کردم.

وی پیرامون مزایای این اختراع اظهار داشت: این طرح گرمای اگزوز را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود دمای کره زمین تا 100 درجه کاهش یابد.

این مخترع خاطرنشان کرد: طبق آزمایشات محیط زیست خراسان رضوی، برآوردی که در استفاده از این سیستم آب گرم و سرد در کابین خودرو شده است 20 درصد مونوکسید کربن و 50 درصد گازهای نسوخته را کاهش داده است.

وی در ادامه افزود: این سیستم می‌تواند جلوی انتشار گازهای سمی و گلخانه ای را بگیرد و در تمام خودروها، کارخانجات و اماکن عمومی کاربرد دارد.

تشرفی‌راد بیان داشت: ما می‌خواهیم با این طرح از گازهای سمی مفید استفاده کنیم که می‌تواند در صنایع کاربردی و یا تبدیل به کود شود.

وی عنوان داشت: این اختراع به ثبت رسیده است و نمونه خارجی ندارد و دارای مدرک نوآوری است و به دنبال ثبت جهانی آن نیز هستیم و یک قرارداد تجاری‌سازی هم با سازمان بسیج صنعت منعقد کردیم.

این مخترع با اشاره به اینکه مخترعین و مبتکرین نیازمند کمک‌های مالی هستند و یکی از موانع بر سر راه ما مخترعین کمبود بودجه مالی است، بیان داشت: بسیج علمی بیشترین و بهترین حمایت را از من داشتند و با ارائه 5 میلیون تومان کمک بلاعوض توانستم طرحم را بهینه‌تر در بیاورم.

وی با ابراز تاسف گفت: باوجود نامه‌نگاری‌های مکرر هیچ نهادی حاضر به حمایت مالی نشد و حتی خودرویی در اختیار من نگذاشتند که سیستم را به طور آزمایشی در آن نصب کنم.

تشرفی راد در پایان گفت: بسیج بهترین بستری است که نخبگان می توانند طرحشان را تجاری سازی کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار