خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: «شعر و سرود ولایت 96» در آستانه چهلمین سالروز قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 و به منظور جمع خوانی مردم آذربایجان در دیدار با مقام معظم رهبری توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی تولید شد.
کد خبر: ۸۹۸۹۱۱۳
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، حجت الاسلام  محمد تقی محمدیان با اعلام این خبر افزود: از میان 26 شعر رسیده به دبیرخانه مستقر در حوزه هنری استان ارسال شد که در مرحله اول 7 شعر برگزیده شد و در ادامه 3 شعر به مرحله نهایی راه یافت.
وی ادامه داد: در مرحله نهایی شعر سرکار خانم سهیلا باقریان برای جمع خوانی دیدار رهبری توسط کارشناسان ادبی و دبیرخانه فرهنگی مراسم دیدار برگزیده شد.
محمدیان در خصوص محتوای و کلیدواژه های این سرود گفت: «سرود ولایت 96» شامل اعلام بیعت مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری، وحدت، استکبار ستیزی و لزوم دفاع از حریم ولایت، عدم همراهی مردم تبریز در فتنه اخیر، چهل سالگی 29 بهمن تبریز می باشد.
وی با بیان اینکه لحن گذاری برای «سرود ولایت 96» به همت واحد موسیقی و سرود حوزه هنری استان، توسط اقایان سید محمد حسین بلاغی و میثم ناعمی انجام شده است، افزود: این سرود پس از ضبط و تکثیر در میان اقشار مردمی که به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت، در قالب سی دی قبل از مراسم دیدار، توزیع می شود.
محمدیان افزود: سرود دیدار رهبری قرار است در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، که همه ساله به مناسبت قیام 29 بهمن سال 56 تبریز برگزار می‌شود، توسط مشتاقان ولایت همخوانی شود.
گفتنی شعر فوق به قرار زیر است:
پارلادی روی چو مهون گوزلریمیز فرش رهون
جان به کف و پا به رکاب بیعته گلدی سپهون
فتنیه قاتماز اوزونو چونکی اویاخدی ائلیمیز
تا جانی وار انقلابا سانکی دایاخدی ائلیمیز
آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی
خیره شود چشم جهان گر بدمد غیرتمان
سر بکشد تا به فلک پرچم حریتمان
ای خلف روح خدا قافله را میر و هدی
زنده و پاینده بود راه امام و شهدا
ای رهبر آزاده آماده ایم آماده
میلتی میز مست ولی باغلییب عهد ازلی
هر بیری بیرباکری دی امر ائده گر سیدعلی
انقلابین پاک علمی قیرخ ایل اولوب مامنی میز
شورحسینی یارادوب بیست و نه بهمنی میز
آذربایجان جانباز خامنه ای دن آیریلماز

ارسال نظرات