طراحان بايد در آثار خود وابستگي نقطه جغرافيايي اثر را نشان دهند و در واقع طراحي ها و توليدات ما بايد شناسنامه عصر ما باشد.
کد خبر: ۸۹۸۹۱۱۶
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مديركل ميراث فرهنگي زنجان در آئين آغاز نشست تخصصي و مسابقه ملي طراحي صنعتي در صنايع دستي گفت: هويت بخشي به زماني كه در ان زندگي مي كنيم در محصولات صنايع دستي هدف اصلي ما از برپايي نشست تخصصي و مسابقه ملي طراحي صنعتي در صنايع دستي است.

يحيي رحمتي افزود: طراحان بايد در آثار خود وابستگي نقطه جغرافيايي اثر را نشان دهند و در واقع طراحي ها و توليدات ما بايد شناسنامه عصر ما باشد.

وی اظهار داشت: تخصصي كردن توليدات و در واقع هدفمند كردن پروسه توليد از مواردي است كه بايد به آن پرداخته شود.

مديركل ميراث فرهنگي زنجان با اشاره به اينكه ايران يكي از سه كشور اول جهان در تنوع محصولات صنايع دستي است، تصریح كرد: اگر شما بخواهيد از عمق تاريخي و فرهنگي يك ملت مطلع شويد مي تواند از صنايع دستي آن كشور اين عمق را دريابيد. ايران به لحاظ تنوع بالاي محصولات صنايع دستي يكي از سه كشور برتر تنوع محصولات صنايع دستي در دنياست.

يحيي رحمتي گفت: متاسفانه  به واسه اينكه ما نتوانسته ايم نياز در محصولات جديد صنايع دستي ايجاد كنيم و طراحي بگونه اي باشد كه هم اصالت اثر هم حفظ شود، نتوانسته ايم در آن جايگاه اصلي خود در جهان قرار گيريم.

گفتني است سومين نشست تخصصي و مسابقه ملي طراحي صنعتي در صنايع دستي با حضور 45 دانشجو از 8 دانشگاه كشور و اساتيد برجسته طراحي صنعتي ايران براي سومين سال متوالي در شهر زنجان برپاست.

ارسال نظرات