نمونه برداری و آزمایش خاک در رشد بهره وری کشاورزی مازندران موثر است

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نخستين گام در حاصلخيزي خاك و ارايه توصيه كودی، نمونه برداري از خاك و دقت در نمونه برداری است.
کد خبر: ۸۹۸۹۱۲۵
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نخستين گام در حاصلخيزي خاك و ارايه توصيه كودی، نمونه برداري از خاك و دقت در نمونه برداری است.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان میاندورود گفت: آزمون خاک، يكي از ساده ترين راه‌هاي ارزيابي حاصلخيزي خاک و تعيين ميزان نياز كودي محصولات است.

 سید شبر موسوی با اشاره به اينكه عوامل متعددي مانند تجهيز و نوسازي اراضي، اصلاح روش آبياري، استفاده از بذرهاي اصلاح شده، كنترل آفات و بيماري هاي گياهي و ماشين آلات نقش موثري در افزايش توليد دارند، افزود: مصرف بهينه كود از مهمترين عوامل افزايش عملكرد و ارتقاء سطح سلامت جامعه است.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان میاندورود با بیان اینکه مصرف به موقع كود و نحوه كود پاشي در توليد تاثيرگذار است، خاطرنشان كرد: كشاورزان بايد در انتخاب نوع كود مصرفي دقت كنند، چرا كه اشتباه در اين امر سبب افت محصول و ضرر و زيان کشاورز و اقتصاد خانوار خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: كشاورزان بايد با استفاده از نتايج تجزيه خاك و توصيه هاي كارشناسان و مروجين جهاد كشاورزي به کشت اقدام کنند تا نتيجه مطلوب حاصل و متحمل زيان و خسارت نشوند.

وی با اشاره به اهميت نمونه برداري در آزمون خاك، تصريح كرد: نخستين گام در حاصلخيزي خاك و ارايه توصيه كودي، نمونه برداري از خاك و دقت در نمونه برداري است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار