رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان گفت: همایش تخصصی رزمندگان خطه شمال در عملیات والفجر۸ با عنوان ”فاتحان فاو“ برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۹۱۲۶
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ ابراهیم جوادی رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این همایش پنج‌شنبه ساعت ۹صبح در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پل طالشان برگزار می‌شود.

وی افزود: هیئتی از رزمندگان گیلانی، مازندرانی و گلستانی که در عملیات والفجر ۸در قالب لشگر ۲۵ کربلا افتخارآفرینی کرده‌اند در این مراسم حضور خواهند داشت.

جوادی از رونمایی شش عنوان کتاب درباره مدافعان حرم در این همایش خبر داد و اضافه کرد: مراسم رونمایی از مستند حاج جوشن به‌پاس فداکاری‌های وی در ایام دفاع‌مقدس، نیز برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان با اشاره به اینکه روایتگران گیلانی ازجمله مهندس تقوا زاد در این همایش به روایتگری خواهند پرداخت، گفت: از خانواده ۱1تن از شهدای گیلان، مازندران و گلستان برای این مراسم دعوت به‌عمل‌آمده است.

وی همایش فاتحان فاو را محفل انس، وحدت و هم‌دلی پیشکسوتان دفاع‌مقدس خطه‌ی شمال کشور دانست و افزود: عملیات والفجر8 نزدیک به 700شهید تقدیم این نظام و آب‌وخاک داده است که 115تن از شهدای اهل استان گیلان هستند.

این همایش سال گذشته و در شهرستان نوشهر برگزار شد که در این همایش رزمندگان استان‌های گیلان، مازندران و گلستان که لشکر 25کربلا را تشکیل می‌دادند در سال1364 و در عملیات والفجر8 که به عملیات فاو معروف است شرکت می‌کنند.

 دومین همایش تخصصی رزمندگان خطه شمال ”فاتحان فاو“ برگزار می‌شود

ارسال نظرات