اجتماع بزرگ بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

اجتماع بزرگ اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و مراسم معارفه رئیس بسیج اساتید دانشگاه با حضور و سخنرانی دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا و دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، دکتر زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر محمدمهدی طهرانچی عضو هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی و جمعی از مسئولان و اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۹۲۲۱
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور؛ اجتماع بزرگ اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و مراسم معارفه رئیس بسیج اساتید دانشگاه با حضور و سخنرانی دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا و دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، دکتر زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر محمدمهدی طهرانچی عضو هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی و جمعی از مسئولان و اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم از خدمات دکتر مرتضی محمودی عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی تقدیر و تشکر و دکتر سیدمحمود هاشمی عضو هیات علمی واحد تهران شمال به عنوان رئیس جدید بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی معارفه می شود.

دکتر زارعی در اجتماع بزرگ بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی:
دانشگاه آزاد اسلامی دارای نیروی انسانی قوی و متعهدی است و در دوره جدید این دانشگاه، تحولی انقلابی صورت گرفته است.

دکتر مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در اجتماع بزرگ بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در تالار شهیدباکری مجتمع دانشگاهی حضرت ولی‌عصر (عج) واحد تهران مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه اکنون دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین وارد تحول انقلابی شده است، گفت: در حال حاضر دو برنامه مهم در جهان در حال اجراست که یکی از آنها برنامه 2025 ایالات متحده آمریکا و دیگری برنامه 1404 جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: امروز در جهان همه نگاه ها به این دو برنامه است و می توان گفت لیبرال دموکراسی و مردم‌سالاری دینی با یکدیگر در حال رقابت هستند.

دکتر زارعی در ادامه خاطرنشان کرد: براساس برداشت محققان، مهمترین رکن این دو برنامه، شبکه‌سازی نیروی انسانی و هوشمندسازی کادر است. به دلیل اینکه آمریکا در حوزه مبانی نظری افول دارد، تلاش می کند ایده ها و دانشمندان را از کشورهای دیگر جذب و تبدیل به محصول کند تا بتواند روی پای خود بایستد اما جمهوری اسلامی ایران که در مقابل این جریان قرار دارد، در پی حفظ سرمایه انسانی خود است.

وی با بیان اینکه کاندولیزا رایس وزیر پیشین امورخارجه آمریکا به صراحت اعتراف کرد که آمریکا در اواخر دهه 80، شبکه‌سازی نخبه‌سازی ایران را راهبری می‌کرد، گفت: با علم به این موضوع، بهتر درمی‌یابیم که چرا مقام معظم رهبری همواره درباره دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه ها، تاکید دارند که دانشگاه ها محل علم و ایده و تبدیل آن به محصول هستند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور خاطرنشان کرد: بسیج اساتید در راستای تحولات دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج مستضعفین، تلاش می کند نظام ایده، علم و عمل را کنار هم بیاورد.

دکتر زارعی با بیان اینکه 53هزار استاد بسیجی در کشور داریم که باید برای تمدن اسلامی آماده شویم، گفت: اکنون جاسوسی بیگانگان به حوزه های اقتصادی و علمی نفوذ کرده است و باید مراقب این موضوع باشیم و تلاش کنیم که علم و دانش به خوشه های کسب دانش یعنی اقتصاد مقاومتی برسد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای نیروی انسانی بسیار قوی و متعهدی است و از دکتر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر تقاضا داریم مسیری که در دانشگاه های دولتی، علم را درگیر بروکراسی اداری کرده است، در دانشگاه آزاد اسلامی اصلاح کنند.

دکتر طهرانچی در اجتماع بزرگ بسیج اساتید دانشگاه:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی گفـت: در دانشگاه آزاد اسلامی جهاد مستمر علمی و جهادگران این عرصه، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

اجتماع بزرگ بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و معارفه رئیس بسیج اساتید دانشگاه با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سردار سرتیپ غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، دکتر مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و جمعی از مسئولان و اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی در این مراسم، با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: ان‌شاءالله بتوانیم پیرو ولایت و در مسیر صحیحی که آن بزرگوار جانشان را فدا کردند، باشیم.

وی با اشاره به سیاست های کلی علم و فناوری که از سوی مقام معظم رهبری در سال 93 ابلاغ شده است، گفت: مطلع فجر این سیاست ها، جهاد مستمر علمی است. برای پیشرفت علم و فناوری در کشور، باید بر جهاد مستمر علمی تمرکز کرد. بسیجیان پیش‌قراولان جهاد مستمر علمی هستند.

دکتر طهرانچی ادامه داد: نگاه جدید در دانشگاه آزاد اسلامی یک نگاه تحولی است که می خواهد پیشرفت علمی را سرلوحه امور خود قرار دهد و فرمایشات مقام معظم رهبری را تحقق بخشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تاکید کرد: قطعاً در دانشگاه آزاد اسلامی جهاد مستمر علمی و جهادگران این عرصه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.


ولایتی رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد:
از ۳۱ استان تاکنون ۲۱ رئیس استانی واحدهای دانشگاه آزاد تغییر کرده اند.

علی اکبر ولایتی صبح امروز در همایش اساتید بسیجی دانشگاه آزاد در واحد تهران مرکز این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد به امر مقام معظم رهبری از ۳۰ دی ماه سال گذشته تاکنون دچار تحولات زیادی شده است و در این دانشگاه همکارانی پایبند به انقلاب، اسلام و با کارآیی بسیار زیاد داریم.

وی افزود: دکتر فرهاد رهبر رئیس این دانشگاه هر جایی که انحراف ببیند با آن برخورد می کند.

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اظهار داشت: از ۳۱ استان روسای ۲۱ واحد این دانشگاه تغییر کرده است.

ولایتی با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس این مصوبه دانشگاه آزاد می تواند مرکز جذب هیات علمی ایجاد کند که بر اساس آن می توانیم اساتید متدین را جذب کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار