وزارت خارجه چین در واکنش به تهدید تحریم‌های جدید علیه این کشور هشدار داد هر اقدام یکجانبه از سوی آمریکا، شرایط تجارت جهانی را بدتر خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۸۹۲۳۵
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، وزارت خارجه چین روز چهارشنبه (امروز) به تهدید آمریکا برای تحریم‌های اقتصادی جدید علیه چین واکنش نشان داد.

به نوشته روزنامه گلوبال تایمز، وزارت خارجه چین گفت هر اقدام یکجانبه‌ یا هر اقدام حمایت‌گرایانه‌، شرایط تجارت جهانی را بدتر خواهد کرد و به عزم برای بهبود اقتصاد جهانی آسیب می‌زند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه (دیروز) تهدید کرد تحریم‌های تازه اقتصادی علیه چین اعمال خواهد کرد. 

رئیس جمهور آمریکا چین را متهم کرد صنایع آلومینیوم و فولاد آمریکا را تضعیف کرده است و افزود همه گزینه‌ها از جمله تعرفه را در نظر دارد. 

ترامپ افزود «آن‌ها [چینی‌ها] صنعت ما را تخریب و بازارشکنی می‌کنند و خانواده‌های کارگران را نابود می‌کنند و نمی‌توانیم بگذاریم چنین چیزی اتفاق بیافتد».

این سخنان ترامپ بعد از آن مطرح شد که گزارش‌هایی مبنی بر قصد چین برای در نظر گرفتن سوبسید برای صادرات فولاد و آلومینیوم منتشر شد. 

چین نیمی از فولاد جهان را تولید می‌کند و انتقاداتی علیه چین به دلیل تلاش برای در دست گرفتن بازار فولاد در راستای تقویت اقتصاد خودش، وجود دارد. 

ارسال نظرات