معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی خبر داد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و ۵۳۱ فرصت شغلی بااعتبار ۲۵ میلیارد تومان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی در روستاها ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۹۸۹۲۷۵
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مجید مشهدی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی بابیان اینکه رویکرد کلان کمیته امداد بر توانمندسازی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال متمرکزشده است، گفت: طرح‌های ساماندهی خدمت‌رسانی به روستاها باهدف جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها انجام می‌شود و مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و مناطق محروم است.

وی با اشاره به اینکه طی سال جاری تاکنون هزارو ۵۳۱ فرصت شغلی بااعتبار ۲۵میلیارد تومان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی در روستاها ایجادشده است، افزود: این تعداد شغال برای مددجویان و فرزندان آن‌ها و از منابع صندوق اشتغال نیازمندان و اعتبارات قرض‌الحسنه بانکی ایجادشده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: بیشترین وام‌های اشتغال‌زایی که برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در روستاها برای مشاغلی همچون دام‌پروری،قالی بافی ، پرورش گوسفند، پرورش گاو شیری، کشت زعفران، باغداری، خرید تراکتور، نیسان و سایر ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی و حمل‌ونقل پرداخت‌شده است.

مشهدی نظارت مستمر بر طرح‌های اشتغال مددجویان تحت حمایت را از اقدامات مؤثر کمیته امداد برای جلوگیری از هدر رفت و انحراف سرمایه عنوان کرد و افزود: طی ده‌ماهه سال جاری بیش از ۲۱ هزار مورد نظارت فنی و بازدید از طرح‌های اشتغال ایجادشده حوزه اشتغال و خودکفایی در فواصل زمانی معین توسط ناظرین فنی انجام‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از طریق مشاوره شغلی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی انجام و هرساله تعدادی از مددجویان با این شرایط خودکفا شده و از چرخه حمایتی خارج می‌شوند. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات